Близо 50% от българите посещават заведения за бързо хранене всяка седмица
Най-популярни места са заведенията предлагащи дюнер
Заведенията за бързо хранене се радват на висока популярност в България - 60% от хората ги посещават няколко пъти месечно. 45% веднъж седмично и по-често, а 15% - няколко пъти месечно, показва проучване на агенция „Нилсен Адмосфер България“ и „Български национален панел“.
От данните на агенцията става ясно, че едва 7% от българите никога не са посещавали заведения за бързо хранене. По-често там се хранят хора на възраст под 45 години и тези, които живеят в големите градове, в сравнение с жителите на по-малките общини. Основната причина, която участниците в проучването изтъкват, за да посещават тези заведения е вкусната храна, която се предлага в тях (42%). Подобен процент ги посещават заради бързото обслужване (39%), и същият процент - спонтанно, когато са гладни или изпитват жажда (също 39%). Голям дял от участващите в проучването (37%) избират fast food, защото е близо до мястото, където се намират (местоживеене или работно място).
Най-често тези заведенията се посещават за обяд – 69% от участниците в проучването казват, че се хранят в тези заведения за обяд. 31% от клиентите си купуват закуска, 26% - вечеря, а 11% от тях се спират заради различни вкусотии. Интересното е, че закупуването на закуска е по-често за жителите на по-малките градове и села, докато обядите се купуват в по-голяма степен от жителите на големите градове. Вечерята от заведение за бързо хранене е по-предпочитана от жителите на столицата, отколкото от живеещите в други градове.
По отношение на избора между консумация на място или закупуване за вкъщи, при 28% преобладава консумацията директно в заведението. 18% от анкетираните обикновено купуват храната за вкъщи. Повече от половината респонденти (54%) понякога консумират храната на място, а друг път я купуват за вкъщи – нито една от опциите не преобладава значително.
Според резултатите от проучването на „Нилсен Адмосфер България“ заведенията, предлагащи дюнер кебаб ca най- популярни между тях, споменали са ги 43% от анкетираните. McDonald’s и KFC са на второ до трето място (и двата с 25%), а 26% предпочитат по-малките заведения (щандове), които принадлежат на по-малки или местни компании.