Под натиск от Tesla: Renault ще преразглежда цените си по света
Свалянето на цените от Tesla е сигнал за събуждане за конкурентите
Френският производител на автомобили Renault преразглежда ценовите си политики за електрически автомобили в световен мащаб, за да гарантира, че ще остане конкурентоспособен след вълна от намаления на цените от страна на американския съперник Tesla Inc.
След като намали няколко пъти цените в Съединените щати, Tesla в петък намали цените в Европа - включително на родната територия на Renault във Франция - както и в Израел и Сингапур, разширявайки глобалната кампания за отстъпки, която започна в Китай през януари.
Ще анализираме страна по страна, пазар по пазар, какво ниво на конкурентоспособност трябва да имаме, за да останем в играта“, каза Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на марката Renault, пред репортери в понеделник.
Продажбите на марката са нараснали с 9% през първото тримесечие на годината, което показва, че стратегията за преструктуриране, фокусирана върху най-печелившите модели, може да започне да се изплаща след четири години на спад в приходите.
Според Камболив намаленията на цените на Tesla са били сигнал за събуждане за конкурентите. Той каза, че продажбите на електрифицирания модел Megane на Renault, един от най-популярните му, са се повишили рязко през март със силни поръчки въпреки много ограничената политика на отстъпки. Но сега моделът струва колкото основния си конкурент на Tesla.
Ясно е, че намаляването на цените на Tesla е предизвикателство, като се започне от разходната страна на нещата. Това е предупреждение, което разглеждаме“, каза Камболив.
Цялата група, която също произвежда автомобили Dacia и Alpine и ще публикува данни за продажбите за цялата група в четвъртък, отчете спад от 5.9% в продажбите през 2022 г., засегнат от загубата на руския пазар след войната в Украйна. Продажбите на марката Renault, която представлява две трети от общия обем на групата, спаднаха с 9.4% миналата година, което е четвъртият им пореден годишен спад.
Френската компания, която беше засегната по-силно от повечето конкуренти от кризата с COVID-19 и глобалния недостиг на чипове, залага на автомобили с по-висок марж, за да увеличи печалбите си, и планира да отдели и да листне своя отдел за електрически превозни средства на пазар тази година.
Ранен двигател в надпреварата за електромобили, който тогава се бореше пред звездния растеж на Tesla, Renault се класира като третата марка за електромобили по продажби в Европа след Tesla и Volkswagen миналата година. Освен това беше трети в електрифицирания сегмент, който включва хибридни превозни средства, след Toyota и Tesla.