Поддръжката на авточастите се отблагодарява

© ECONOMIC.BG / Serpact
Съвременният автомобил вече не лукс. Той е необходимост и днес почти няма семейства без автомобил, а много често разполагат и с по няколко. Но независимо от причината, поради която хората си купуват превозните средства, те са сред нас и е изключително наложително да бъдат поддържани в безупречна форма.
Защо редовната поддръжка е от значение?
Собствениците на превозни средства е от жизненоважно значение да извършват редовна поддръжка. Без нея автомобилът ще бъде предразположен към по-сериозни проблеми в бъдеще, които ще бъдат опасни както за Вашето здраве, така и за Вашата банкова сметка.
Извършването на рутинни проверки и ремонти на авточастите ще намали силно риска от възникване на повреда по автомобила и освен това ще подобри качеството на шофиране. Много собственици не успяват да изпълнят тези необходими задачи поради незнание или липса на осведоменост и по този начин застрашават освен себе си, така и околните.
Като цяло поддръжката на автомобила не е трудна дейност. Дори шофьорите с ограничени моторни познания са в състояние да изпълнят елементарните задания, като:
- Проверка на налягането в гумите;
- Смяна на маслото и други течности в двигателя.
- Основни дейности за правилна поддръжка
Има редица стъпки, които трябва да се изпълняват редовно, за да се предотврати сериозното износване и следователно повреда по жизненоважните компоненти на вашият автомобил. Някои от дейностите може да извършите сами, но ако все пак сте неуверени е препоръчително да посетите сервиз. Съответно ще разгледаме едни от най-основните и задължителни за всеки елемент.
Масла, течности и филтри
Маслото е от съществено значение за вашият двигател. Редовната му смяна е задължителна, за да запазите изправността на автомобила. В зависимост от синтетиката му тя трябва да се извършва на определени километри. Обикновено варира в диапазона между 10-20 хиляди изминати километра след последната смяна.
Но понякога обаче тази двигателна течност се нуждае от допълнително внимание. Кратките пътувания при които не оставяте двигателят да загрее, могат да замърсят маслото, като по този начин ще бъде нужно да го заменяте по-често.
До тук процедурата не е приключила, тъй като заедно с това трябва да проверите в какво състояние са следните няколко неща и естествено да ги смените :
- Всички видове филтри;
- Течността на трансмисията ( само при необходимост);
- Охлаждащата течност ( на всеки 2 години).
Спирачна система
Много от днешните автомобили имат дискови спирачки отпред и барабанни отзад. Механичният апарат разчита изцяло на триенето, доставящо се от спирачната накладка, за да може превозното средство да се забави или спре. Когато спирачната система се нуждае от вниманието на механика, тя съответно предоставя някои определени предупредителни сигнали.
Например ниският и гъбен педал може да означава, че в хидравличната система има въздух. Червената предупредителна светлина с формата на спирачка върху таблото, може да означава, че има дисбаланс в системата.
И макар някои шумове на спирачките да са нормални, звуците, непрекъснатите скърцания и шлайфане почти винаги означава, че е време за нови накладки. Ето защо, когато забележите нещо подобно е наложително веднага да го проверите и отстраните.
Системата за окачване
Вашите амортисьори, пружини, тампони, гуми и кормилната рейка са части принадлежащи към системата за окачване. Всички те работят заедно, за да осигурят комфорт и контрол на пътя. Но понякога проблем в една област може да се окаже симптом на проблем в друга област. При появата на каквито и да са изменения смяната е неизбежна.
Като цяло гумите са най-важният елемент от тази система. Ето защо поддръжката на налягането в тях е от съществено значение. В противен случай се излагате на риск, тъй като гумата ще се износва неправилно и следователно превозното средство ще бъде опасно за шофиране.
Ангренажен ремък
Разполагащият се отпред ангренажен ремък е отговорен за свързването на алтернатора, климатичната система и още куп важни компоненти към коляновия вал. Без тяхната правилна функционалност превозното средство е изправено пред огромна повреда, която ще е скъпо струваща. Коляновият вал е частта от двигателят, осигуряваща мощност на генератора и водната помпа при някои автомобили.
С течение на времето ремъка се износва, поради топлината, причинена от непрестанната работа на двигателя. В крайна сметка, когато повредите са значителни, механичният компонент се къса и това затруднява управлението. Навременната му смяна е от важно значение.
За да се предпазите от това трябва да следвате няколко важни стъпки:
- При всяка смяна на масло, наблюдавайте състоянието му;
- В зависимост от вида на двигателя, ремъка се сменя винаги след 50 000 км;
- Ако ремъка задвижва ролките, обтегача и водната помпа, задължително сменяте и тях.