Превозвачи: Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен с новите изисквания
От транспортния бранш изразиха недоволството си от новия пакет за мобилност, който ЕК внесе в Европарламента

© ECONOMIC.BG / bTV
~ 1 мин.
Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен ако бъдат приети новите изисквания на ЕК. Това заяви Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи в студиото на bTV. Той допълни, че всички транспортни сдружения са се обединили срещу изискванията на ЕК и новия пакет за мобилност, който комисията внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
По негови думи промените ще бъдат в ущърб на българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията, които ще бъдат гласувани в Европарламента са, че шофьорите ще трябва да е прибират до родните си места на всеки 3 седмици. След третия ден в страна от ЕС на тираджията трябва да му се плаща по нормите за командировки в държавата, в която е влязъл. От Еврокомисията искат и вече да не се спи в кабините на камионите.
Според Арабаджиев, ако бъдат приети новите изисквания близо 3000 български камиона ще бъдат изкарани от пазара. „Това би повлияло пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително и ще има нови разходи за прибиране на шофьорите“, смята той.
„Ударът не само ще е тежък, ударът ще бъде убийствен. В този бранш работят около 40 хил. шофьора. Те искат да ни увеличат разходите и да ни направят неконкурентно способни. Това ще бъде изключителен икономически удар“, коментира председателят на Съюза на международните превозвачи. Той обясни, че българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП.