Продажбите на H&M растат за четвърто поредно тримесечие
Пълният доклад се очаква на 27 юни

~ 1 мин.
Шведската H&M, вторият по големина в света моден търговец на дребно, отчете в понеделник ръст на продажбите в местна валута в съответствие с очакванията за второто си фискално тримесечие и каза, че удовлетвореността на клиентите се подобрява.
H&M отбелязва свиване на печалбите и нарастване на запасите през последните години, тъй като основната й марка се опитва да се справи с промените в интернет търговията и по-силната конкуренция.
Компанията инвестира сериозно в логистика, цифрови технологии и концепции за съхранение, и преразглежда своя микс от магазини и марки, но не си е върнала пълното доверие на инвеститорите - акциите ѝ все още са малко над най-ниското ниво за последните 13 години, наблюдавано през 2018 г.
Днес търговецът отчете 6% ръст в продажбите в местна валута, включително ДДС, през периода март-май в сравнение с предходната година, което съответства на средната прогноза на експертите, анкетирани от Reuters.
Това е четвъртото поредно тримесечие с нарастващи продажби в местна валута.
"Бързите промени в модната индустрия продължават и можем да видим, че нашата собствена работа по трансформация ни води в правилната посока, въпреки че трудната работа и много предизвикателства все още остават", каза групата.
"С нарастването на удовлетвореността на клиентите и продажбите, ние сме засилили още повече трансформацията", се казва в него.
H&M, чийто основен конкурент е лидерът на пазара Inditex, обяви повишение с 11% до 57,5 млрд. крони (4,8 млрд. паунда) повишение в нетните продажби без ДДС през тримесечието, което надвишава очакванията за 10% увеличение.
H&M трябва да публикува пълния си доклад за печалбата за второто тримесечие на 27 юни.