Reuters: „Нова телевизия“ и nova.bg са основен източник на информация в България
Според годишния доклад Digital News Report 2020 телевизията е с най-високо доверие, след обществените медии

Новините на NOVA и сайтът nova.bg са най-използваните източници на информация в България. Това сочат данните от годишния доклад (Digital News Report 2020) на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс” към университета в Оксфорд. Индексът измерва и доверието в отделните медии, като през тази година националното радио заема първо място, следвано от обществената телевизия и „Нова телевизия“.
Всяка седмица „Новините на NOVA“ достигат до над 70% от българските зрители, показват данните в доклада. А над половината от аудиторията избира да се информира от Nova.bg повече от три дни седмично.
„Благодаря на зрителите за оценката и доверието. Това авторитетно международно изследване всъщност доказва това, което показват пийпълметричните агенции в България, а именно, че NOVA е лидер сред българските медии. Тъй че за нас доверието е отговорност, която вярвам, че екипите на NOVA защитават и следват всеки един ден”, каза изпълнителният директор на „Нова Броудкастинг Груп“ Ива Стоянова.
Изследването показва, че телевизиите продължават да са основен източник на информация за хората в България. Вижда се обаче, че за две годни (между 2018 и 2020 г.) делът на хората, които се информират за новините от телевизиите намалява драстично – от 84 на 77% от населението. Най-голяма аудитория (86%) имат интернет платформите, но тук се включват и социалните мрежи, като Facebook, Twitter и YouTube.
Докладът обаче не пропуска да изтъкне, че телевизиите в страната са под влиянието на политически и бизнес кръгове. От там пък идва и високият дял на използване на социални мрежи в България, откъдето голяма част от населението се информира – 80% ползват Facebook, 70% YouTube, 57% Messenger, 58% Viber, 31% Instagram и 16% Twitter.