Сливането на авиокомпании може да е спасението за сектора в САЩ
За да се случи това обаче трябва официално разрешение от администрацията на Тръмп

© ECONOMIC.BG / pixabay
Американските авиокомпании заедно с Министерството на транспорта обмислят вариант да консолидират услугата до десетки градове в страната в опит да се покрият загубите на превозвачите заради кризата. Това съобщават ръководителите на няколко големи авиокомпании за CNBC.
Очаква се тази седмица да се проведе среща между бранша и ресорното министерство, за да се направи анализ на състоянието на сектора и да се обсъди пакетът от 25 млрд. долара, който държавата отпуска за авиоиндустрията в страната. Условието за получаване на държавна помощ е в следващите 6 месеца авиокомпаниите да не освобождават персонал, като същевременно изпълняват задълженията си „с пълна сила“ до толкова, доколкото им позволяват условията на криза. Подобна сума се отпуска и под форамата на заеми. Проблемът с поддържането на услугата обаче е, че много от самолетите са празни.
„Има ли смисъл повече от един самолет да лети до определен град като само няколко от местата в самолета са заети?“, попита реторично един от директорите на голяма авиокомпания в САЩ. „Може би има по-голям смисъл да продължим да поддържаме услугата в един град, но само от един самолет“, казва още той.
Идеята за консолидирането на бизнеса все още не е официално представена, но CNBC потърси отговор на въпросите как всъщност действа една консолидирана услуга и какви са възможностите. Експерти твърдят, че въпросната консолидация не само че трябва да получи одобрението от администрацията на Тръмп, но и превозвачите трябва да направят ясни разчети за споделянето на разходите. Според голяма част от авиокомпаниите именно консилидацията е решение на проблемите в бранша, защото едва 5-15% от местата в полетите се заемат.
„Мога да ви уверя, че губим пари при всеки един полет и то много пари“, каза изпълнителният директор на Southwest Airlines Гари Кели. „Трябва да продължим да летим и да обслужваме тези, които трябва да пътуват“, каза изпълнителният директор на American Airlines Дъг Паркър в края на миналата седмица. „Това са изключително трудни времена и трябва да направим всичко, което можем да подкрепим и да гарантираме, че не губим един долар от тази държавна подкрепа“, каза още той.
Ако министерството на транспорта се съгласи временно да консолидира услугата до десетки градове под една авиокомпания, това би позволило на превозвачите да намалят допълнително разходите, без да затварят напълно индустрията, пише още изданието.