260 служители на Facebook една година гледат и четат лични публикации
Това е бил един от стотиците външни екипи на социалната мрежа с привилегии да вижда частно съдържание

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Щатни служители на Facebook от година четат личните публикации и гледат снимките на потребителите в социалната мрежа и в Instagram и ги категоризират, пише Reuters. Това се върши от 260 служители на компанията в Хайдерабад, Индия. Досега те са прегледали милиони снимки, текстови публикации и друг тип съдържание, публикувано от 2014 г. насам.
Служителите категоризират съдържанието по няколко критерия – дали е храна, селфи или животно, дали се случва често или е голямо събитие в живота на човека, както и дали авторът иска да планира събитие, да вдъхновява или да разсмива. По думите на служителите те са получили „прозорец“ към животите на други хора, тъй като са разглеждали техни снимки от ваканциите им и публикации за починали роднини. Някои от публикациите, снимките и коментарите включвали и имената на потребителите.
Това категоризирани цели да се проследи как еволюира съдържанието, публикувано от потребителите, обясняват от Facebook. Това би помогнало на компанията да разработи нови функции и така да увеличи времето, което потребителите прекарват в сайтовете и приложенията ѝ и да генерира повече приходи от реклама.
Подробностите за дейността в Индия са предоставени от няколко служителя в индийската аутсорсинг компания Wipro, които са пожелали анонимност, за да не бъдат уволнени. Впоследствие от социалната мрежа, основана от Марк Зукърбърг, са потвърдили много от тези детайли. От Wirpo отказват какъвто и да било коментар по темата.
Дейността в Wirpo един от около 200-та проекта за категоризиране, които Facebook провежда по всяко време, наемайки хиляди хора по целия свят, обясняват представители на социалната мрежа. Много от тези проекти целят да „обучат“ допълнително софтуера, който определя какво се показва в новинарския поток на потребителите и който захранва изкуствения интелект, залегнал в много други от услугите на Facebook. Така за пръв път става ясно, че социалната мрежа ръчно категоризира съдържанието на платформите си.
Програмата за категоризирането на съдържанието би могла да предизвика нови проблеми за Facebook по темата за неприкосновеността на личния живот. Компанията е обект на регулаторни разследвания по цесия свят за други нарушения на неприкосновеността, включително споделяне на личните данни на потребители с бизнес партньори.