Собственикът на Dom Perignon купува първата си изба за розе
Износът на френско розе изпреварва значително този на останалите френски вина

© ECONOMIC.BG / Chateau du Galoupet
Chateau du Galoupet
~ 2 мин.
Производителят на чанти Louis Vuitton и шампанското Veuve Clicquot се стреми към една нова форма на потребление на лукс, която се разпространява по целия свят: вино розе. LVMH обяви в понеделник, че ще купи Chateau du Galoupet, имение от 17-ти век в региона на Прованс на средиземноморското крайбрежие на Франция, което ще бъде първият производител на розе в групата.
Портфолиото за вино и спиртни напитки на LVMH включва шампанско като Dom Perignon и Ruinart, както и коняк Hennessy. Други придобивания на групата включват най-добрите производители на Бордо и Бургундско виноя като имението Clos des Lambrays, чиито големи бутилки достигат цени от над 0260 долара.
Портфолиото за вино и спиртни напитки на LVMH включва шампанско като Dom Perignon и Ruinart, както и коняк Hennessy. Други придобивания на групата включват най-добрите производители на Бордо и Бургундско виноя като имението Clos des Lambrays, чиито големи бутилки достигат цени от над 0260 долара.
Сега нарастващото търсене на розе - което напоследък се превърна в емблематично за южната част на Франция, е основна причина за дневните летни партита - и също причина френският луксозен конгломерат да купи имение, чиито бутилки все още се продават за по-малко от 15 долара.
Износът на провансалско розе се е увеличил 14 пъти през последните 10 години, казва местната търговска асоциация CIVP. Износът нараства с 8% през миналата година, което е около три пъти повече от износа на френски вина като цяло.
Придобиването е последната маневра на LVMH, тъй като групата, контролирана от най-богатия човек във Франция, Бернар Арно, се опитва да се справи с бързо променящите се вкусове на младите луксозни потребители. По-рано този месец компанията потвърди, че стартира нова модна марка, предничана от американската поп-певица Риана.
Други скорошни придобивания включват високотехнологичната туристическа група Belmond, която управлява хотел Caruso на брега на Амалфи и влаковете Orient Express от Лондон до Венеция.
LVMH отказа да каже колко е платила за Chateau du Galoupet, което се състои от 168 акра лозя на около 30 мили западно от Сен Тропе.