Стартираща компания възражда свръхзвуковите самолети

Новата стартъп компания Boom Aerospace си е поставила амбициозната задача да възроди свръхзвуковите самолети. От дружеството твърдят, че вече са убедили 5 авиокомпании да купят техния бъдещ самолет, който ще лети със скорост, по-бърза от тази на звука.
Блейк Скол, създател и главен изпълнителен директор на базираната в Денвър Boom заяви на авиошоуто в Париж, че 5-те компании са резервирали бъдещия наследник на Конкорд. Самолетът бе спрян от полети през 2003 г., след 27 години превоз със скорост два пъти по-бърза от тази на звука, съобщава CNN Money.
Според компанията тяхната машина ще може да лети със скорост 2,2 пъти по-бърза от тази на звука - 1451 мили в чак. Целта на проекта е значително да се съкрати времето за полети и така разстоянието от Ню Йорк до Париж да се изминава за 3 часа и половина, от Сан Франциско до Токио - за по-малко от пет часа и половина и от Лос Анджелис до Сидни само за 7 часа.
Засега само една от петте авиокомпании, желаещи да поръчат самолета, са обявили това официално - Virgin Atlantic Airways на сър Ричард Брансън, която през 2016 г. е сключила опционен договор да купи 10 такива самолета.
Boom изпълнява проект на два етапа за възраждане на свръхзвуковия търговски въздушен транспорт. Първо ще бъде създаден малък самолет, наречен XB-1 "Baby Boom", който да премине тестове за покриване на технологията и скоростта за летене по стандарта Mach 2.2 (2,2 пъти над скоростта на звука). След като успее да покрие въпросните тестове, компанията ще направи по-голям пътнически самолет с между 45 и 55 места.
Сглобяването на по-малкия двуместен самолет ще започне още тази година, и се очаква той да полети в края на 2018 г., обясни Скол. Според него с помощта на компютърни симулации компанията е успяла доста да напредне в намирането на правилния дизайн за големия самолет, който да преодолее звуковата бариера.
За да осъществи проекта си, до момента компания а е набрала 41 млн. долара финансиране. Но ще са необходими доста повече пари, за да се реализира амбициозната програма за голям пътнически самолет.