Търговската война на Тръмп може да остави САЩ без библии
Те се печатат предимно в Китай и няма алтернатива
~ 2 мин.
Търговската война на американския президент Доналд Тръмп с Китай може да доведе до "данък Библия" и недостиг на Библии, предупреждават най-големите християнски издатели в САЩ и библейски благотворителни организации, според доклада на Асошиейтед прес.
Те казват, че повечето от американските библии се правят в Китай, където има специфични технологии, а Тръмп с нови мита за китайските стоки може да повиши цената за потребителите и потенциално да забави производството.
Марк Шонвалд, главен изпълнителен директор на HarperCollins Christian Publishing, заяви пред търговския представител на САЩ, че компанията вярва, че администрацията на Тръмп "никога не е възнамерявала да налага "данък Библия "на потребителите и религиозните организации", съобщи Асошиейтед прес.
HarperCollins Christian Publishing притежава двете най-големи компании за печат на библии в САЩ, Zondervan и Thomas Nelson. Шонвалд каза, че заедно те държан 38% от американския пазар на библии, според АП. И добави, че около 75% от разходите на компаниите при създаването на библии се случват в Китай.
По-рано Тръмп заплаши да наложи 25% мита за допълнителни 300 млрд. долара китайски стоки, които ще включват и книги. Президентът обаче обяви временно примирие с Китай по време на срещата на високо равнище на Г-20 през юни, така че търговските преговори да могат да продължат.
Издателите на библии и организации предупреждават, че ако Тръмп прекрати примирието и продължи с нови мита, това ще навреди на тяхното производство и ще увеличи разходите за потребителите.
Стан Янц, президент и главен изпълнителен директор на Асоциацията на евангелските християнски издатели, каза пред АП, че повече от половината от световните библии се правят в Китай. Митата вероятно ще повишат цената, добави той.
Джоф Морин, президент и главен изпълнителен директор на издателство Biblica, заяви пред АП, че е предупредил търговския представител на САЩ, че мито за библии "драматично ще повлияе на броя на библиите, които можем да отпечатаме и раздадем". Това, на свой ред, каза Морин, ще повлияе на „религиозната свобода на хората в страни, където достъпът на Библията е ограничен и често не съществува“.
Biblica предоставя библии на хора в 55 страни.
Шонвалд каза, че компаниите, издаващи библията, са оставени без избор, освен да печатат в Китай. "Американските печатници преместиха своите локации за печат на Библията преди десетилетия, без да оставят съществени местни производствени алтернативи."
Други индустрии също предупредиха за въздействието, което новите мита биха оказали върху тяхното производство, както и върху цените за американските клиенти.
Те казват, че повечето от американските библии се правят в Китай, където има специфични технологии, а Тръмп с нови мита за китайските стоки може да повиши цената за потребителите и потенциално да забави производството.
Марк Шонвалд, главен изпълнителен директор на HarperCollins Christian Publishing, заяви пред търговския представител на САЩ, че компанията вярва, че администрацията на Тръмп "никога не е възнамерявала да налага "данък Библия "на потребителите и религиозните организации", съобщи Асошиейтед прес.
HarperCollins Christian Publishing притежава двете най-големи компании за печат на библии в САЩ, Zondervan и Thomas Nelson. Шонвалд каза, че заедно те държан 38% от американския пазар на библии, според АП. И добави, че около 75% от разходите на компаниите при създаването на библии се случват в Китай.
По-рано Тръмп заплаши да наложи 25% мита за допълнителни 300 млрд. долара китайски стоки, които ще включват и книги. Президентът обаче обяви временно примирие с Китай по време на срещата на високо равнище на Г-20 през юни, така че търговските преговори да могат да продължат.
Издателите на библии и организации предупреждават, че ако Тръмп прекрати примирието и продължи с нови мита, това ще навреди на тяхното производство и ще увеличи разходите за потребителите.
Стан Янц, президент и главен изпълнителен директор на Асоциацията на евангелските християнски издатели, каза пред АП, че повече от половината от световните библии се правят в Китай. Митата вероятно ще повишат цената, добави той.
Джоф Морин, президент и главен изпълнителен директор на издателство Biblica, заяви пред АП, че е предупредил търговския представител на САЩ, че мито за библии "драматично ще повлияе на броя на библиите, които можем да отпечатаме и раздадем". Това, на свой ред, каза Морин, ще повлияе на „религиозната свобода на хората в страни, където достъпът на Библията е ограничен и често не съществува“.
Biblica предоставя библии на хора в 55 страни.
Шонвалд каза, че компаниите, издаващи библията, са оставени без избор, освен да печатат в Китай. "Американските печатници преместиха своите локации за печат на Библията преди десетилетия, без да оставят съществени местни производствени алтернативи."
Други индустрии също предупредиха за въздействието, което новите мита биха оказали върху тяхното производство, както и върху цените за американските клиенти.
Nike, Adidas и повече от 170 други компании за обувки предупредиха Тръмп през май, че тарифите ще имат "катастрофално" въздействие върху американците, което ще струва на клиентите допълнителни 7 млрд. долара годишно.
И Walmart предупреди през май, че ще увеличи цените, ако митата се увеличат.