Tesla „буксува“ на два ключови европейски пазара
В Холандия регистрациите на нови автомобили на Tesla са се сринали с 66% през февруари

Снимка: Tesla
Tesla претърпява няколко тежки месеца на два от европейските си пазара, които Илон Мъск очакваше да се разраснат тази година, предава Bloomberg.
Американският производител на електрически автомобили е продал едва 83 нови коли в Норвегия миналия месец, а за сравнение през февруари 2019 г. броят им е бил 1 016. Данните са на транспортните органи на скандинавската страна.
В Холандия регистрациите на нови автомобили на Tesla са се сринали с 66% до 155 автомобила миналия месец.
Покупката на нови автомобили на Tesla в Норвегия и Холандия намаляха съответно със 77% и 42% на годишна база за първите два месеца от 2020 г., като се има предвид, че продажбите на Model 3 там започнаха в началото на 2019 г., но набраха скорост по-късно пре годината.
Европейският център за дистрибуция на Tesla е в Холандия, а Норвегия е един от най-големите пазари за електрически автомобили в Европа. Приходите от европейските пазари на Tesla се увеличиха с 65% и 48% през 2019 г., а Tesla Model 3 стана най-продаваната електрическа кола в Европа за изминалата година. Тези резултати пък са в противодействие на 15-процентния спад в САЩ - най-големият пазар на Tesla.
Спадът на продажбите в Европа ще затрудни Мъск да балансира слабото търсене в Китай, където продажбите за цялата индустрия са намалели поради разпространението на коронавируса. Анализатор на Morgan Stanley предупреди инвеститорите да не купуват акции на Tesla след цената им миналата седмица. Той прогнозира, че първото тримесечие ще бъде предизвикателно за компанията, отчасти поради по-слабото търсене на някои европейски пазари.
Акциите на Tesla се увеличиха с 9.2% към 20:40 ч. българско време в понеделник до 729.26 долара за акция, след като се сринаха с 26% миналата седмица, която бе най-тежката за световните фондови борси от финансовата криза през 2008 - 2009 г. насам.