Toshiba най-сетне подписа договора за продажба на бизнеса си с чипове

Продажбата на звеното бе договорена за $ 18 млрд. с консорциум, включващ Apple и Dell

Toshiba най-сетне подписа договора за продажба на бизнеса си с чипове
Японският гигант Toshiba най-накрая сложи подписа си върху документите за продажба на бизнеса си с памет чипове. Компанията обяви в четвъртък, че е сключила сделката за 18 млрд. долара с консорциума  Bain Capital LP, част от който са Apple и Dell.  

Продажбата на звеното, което е вторият най-голям производител на NAND чипове в света, бе договорена миналата седмица. Подписването обаче се отложи заради искането на Apple да се договорят нови условия за предлагането на чипове в замяна на финансирането от нейна страна, обясняват запознати пред Fortune. 

В консорциума влизат също американската компания за частен капитал Bain Capital, южнокорейският производител на чипове SK Hynix, Seagate Technology Plc и Kingston Technology. 

Редица фактори като натиска на японското правителство, рокадите от страна на заинтересованите играчи, както и ревизирането на оферти удължиха тръжната процедура с девет месеца  и дори породиха риска подписването на сделката да не приключи преди края на финансовата година в Япония през март. 

Ако тя не бъде финализирана дотогава, изпадналата в затруднено финансово положение Toshiba, има вероятност да приключи за втора поредна година с негативна нетна печалба. Припомняме, че концернът трябва да се справя с огромните разходи след банкрута на американското си ядрено подразделение Westinghouse. 

Продажбата на бизнеса с чипове, който несъмнено е перлата в бизнеса на японската корпорация, се очаква да срещне съпротива и от страна на Western Digital, която също участва в наддаването за бизнеса с чипове, но бе отхвърлена. Според запознати, тя е готова да оспорва сделката в съда. 

Western Digital е един от водещите световни производители на твърди дискове и миналата година инвестира 16 млрд. долара в придобиването на SanDisk, който е всъщност партньор на Toshiba в производството на чипове още от 2000 г. насам. 

Явно, че много играчи виждат в бизнеса с чипове ключов стълб на растеж в бъдеще и всеки иска да заеме стратегическа позиция навреме. Предстои да видим как ще се развие нишата и какви стъпки ще предприемат играчите в нея.

Коментари: 0