Uber със 160 млн. загуби за първото полугодие на 2014 г.

Фирмата предлага услугите си в 58 страни и 323 града по целия свят

Uber със 160 млн. загуби за първото полугодие на 2014 г.
232 ~ 1 мин. четене
Автор: Александра Сотирова

За първото полугодие на 2014 г. компанията прави оперативна загуба от над  160 милиона долара, според публикация на “Gawker”. Почти три пъти повече са отчетените загуби на фирмата в сравнение с 2013 г., когато Uber губят 56.5 милиона долара.

Тези загуби едва ли са изненада за стартъп, който се разраства в световен мащаб и чиято оценка достигна 1 млрд. долара, коментира "Маркетуоч".

"Когато виждате компании с толкова пари и разрастващи се толкова бързо, няма нужда да ви казвам, че те не са печеливши", обясни Макс Уолф, икономист от "Manhattan Venture Partners".

Говорител на компанията отговори: "Шок. Ужас. Юбер е на загуба. Това едва ли е новина. Това е просто бизнес, ти увеличаваш капитала си, инвестираш пари с надежда да растеж, правиш печалба и това генерира възвръщаемост за инвеститорите."

"Gawker" публикува снимка на документите, удостоверяващи, че нетните загуби на компанията през 2013 г. са в размер на 56,5 млн.долара. Неодитираните приходи на "Юбер" през периода са в размер на 104 млн. долара и 103 млн. долара през първото полугодие на 2014 г.

Много стартиращи компании работят на загуба, поради необходимостта да растат бързо. А "Юбер" прави разходи заради целта си да се разшири в световен мащаб", заяви говорителят на компанията, добавяйки, че загубите са очаквани предвид нелеката бизнес среда.

Понастоящем "Юбер" предлага услугите си в 58 страни и 323 града по целия свят. Компанията демонстрира агресивен растеж в Китай, където отделя 1 млрд. долара за развитие през 2015 г.

Подкрепи Economic.bg