Унгария глоби Wizz Air със €770 хил. за подвеждане на пътниците
Авиокомпанията е подтиквала клиентите към закупуване на по-скъп пакет услуги
Унгарският орган за защита на конкуренцията наложи глоба от 770 000 евро на Wizz Air за подвеждаща информация, съобщава Reuters. Според регулатора авиокомпанията е описвала своята услуга за автоматично чекиране така, че да подтикне пътниците към закупуване на по-скъп пакет услуги, без това да е необходимо. Така авиокомпанията е премълчавала факта, че допълнителните услуги не са задължителни за купуване и е право на пътниците да избират дали да се възползват от тях.
Глобата идва на фона на понижена прогноза за годишна печалба, след като превозвачът отчете спад от 44% в оперативната си печалба за първото тримесечие.
Нискотарифната авиокомпания, която управлява изцяло флот от Airbus, се изправи пред предизвикателства, свързани с двигателите Pratt and Whitney RTX, като 46 от нейните самолети трябва да бъдат спрени за проверки това лято, което налага ограничения върху капацитета.
Европейските авиокомпании се сблъскаха с трудна първа половина на годината поради нарастващите разходи и нормализиране на клиентското търсене след първоначалния бум след пандемията. Сред авиокомпаниите, които съобщават за предизвикателства през второто тримесечие на годината са Air France, Lufthansa и Ryanair.
Базираната в Обединеното кралство Wizz Air е превозила 5.9 милиона пътници през юли с коефициент на натоварване от 93.8%.
Междувременно от Wizz Air изпратиха официална позиция по казуса до редакцията на Economic.bg, в която се казва:
Wizz Air винаги поставя интересите на своите пътници на първо място. Наложената глоба не е в техен интерес. Авиокомпанията беше готова да обезщети засегнатите пътници, но вместо да приеме предложението ни за компенсация, GVH реши да наложи глоба, чиято полза за пътниците е неясна и няма да има директен ефект върху тях. Предложението на Wizz Air, което не беше прието от GVH, предвиждаше компенсации около два пъти по-големи от размера на глобата и значително по-полезни за потребителите."
Материалът е редактиран в 17:35 ч. на 5 август 2024 г. след постъпила официална позиция от страна на Wizz Air в редакцията на Economic.bg.