Unilever купува българските марки сладоледи Denny Ice Cream
Компанията отчита 6.2 млн. евро оборот за 2017 г.
Един от най-големите световни производители на потребителски стоки – Unilever придобива българския производител на сладоледи Denny Ice Cream.
Стойността на сделката не се разкрива и споразумението подлежи на регулаторно одобрение от българските органи за защита на конкуренцията.
Българското подразделение за сладоледи на Unilever и Denny ще се слеят, комбинирайки глобалното ноу-хау и способности на Unilever с опита и познанието на местния пазар на Denny Ice Cream, пишат от компанията.
Управляващ директор на новото българско подразделение на сладоледите, част от Unilever South Central Europe, е Цветан Цветанов, основател на дружеството.
„Горди сме, че през последните 25 години изградихме толкова голям бизнес в България и вярваме, че нашето наследство и познание са перфектни за Unilever. Присъединявайки се към портфолиото на водещ глобален производител на сладоледи ще бъде от полза за марката Denny Ice Cream“, обясни той.
“За нас е удоволствие да приветстваме Denny Ice Cream в семейството на Unilever. Техните познания за местния пазар, превръщат марката в една от най-обичаните от българските потребители. Доволен съм и от факта, че Цветан Цветанов ще се присъедини към нас, тъй като той е изключителен предприемач. Той ще има ключова роля в създаването на светло бъдеще за новия бизнес“, каза управляващият директор на Unilever South Central EuropeДжеймс Симънс.
Denny Ice Cream e основана през 1993 г. от българските предприемачи Цветан Цветанов и Румен Данчев като е основен местен производител на сладоледи в България с оборот от 6.2 млн. евро за 2017 г. и 100 служители. Компанията притежава една фабрика във Велико Търново и има силна местна дистрибуторска мрежа.
През лятото на 2011 Unilever South Central Europe направи друга голяма придобивка, купувайки марките сладолед на "Дарко", които тогава бяха 2-рите по големина на родния пазар.