Автобуси на водород тръгват из Европа до 2024 г.

FlixMobility вече работи по такива превози, а целта е транспортът да стане по-екологичен

Автобуси на водород тръгват из Европа до 2024 г.

Снимка: FlixMobility

2021 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Компанията за екологичен транспорт FlixMobility, която оперира и на българския пазар, планира до 2024 г. да пусне в движение из Европа първите автобуси, задвижвани с водородни горивни клетки. Иновативните превозни средства ще бъдат част от проекта HyFleet, съобщават от пресцентъра на компанията.

FlixMobility си партнира с Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems и ZF Friedrichshafen AG, за да разработят нова високоефективна система с горивни клетки за автобуси, така че да могат да изминават дълги разстояния. Целта е постигане на устойчива мобилност без вредни емисии. В проекта участва и неправителствената организация за климата Atmosfair, а в бъдеще ще се присъедини и европейски производител на автобуси.

Технологията за захранване с горивни клетки е част от зелената революция в мобилността. С този проект и ние продължаваме пътя си към осигуряване на устойчива и достъпна мобилност за милиони хора“, посочва Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на FlixMobility.

За да минимизира още повече вредните емисии, с които се характеризира този вид превози, FlixMobility планира в бъдеще да използва само екологичен водород, произведен по устойчиви методи. Като част от екологичната мисия на компанията, преди няколко месеца тя пусна на пазара и автобуси, задвижвани с биогаз. А във Франция се движат и такива, задвижвани със соларни панели.

Годишно автобусите на FlixBus изминават по около 200 хил. км. Благодарение на големите възможности на водорода да гарантира достатъчно дълъг пробег, както и краткото време за зареждане, компанията смята, че в бъдеще ще може спокойно да замени дизеловите модели в автопарка си. 

Защо водородът е толкова важен?

Самият водород е летлив и няма нито миризма, нито цвят. Молекулата на газа се състои от два атома, които трябва да се съхраняват под високо налягане – в идеалния случай в изключително прецизно запечатани резервоари или газови бутилки. Водородът се стреми към едно – да се обедини с кислорода и да се превърне във вода. Енергията, необходима за първоначалното отделяне, след това отново се освобождава частично от водорода. Този ефект може да се използва в горивна клетка, за да се произведе и използва енергия, която не оказва влияние върху климата.



Подкрепи Economic.bg