Все повече ресторанти в България минават към доставки

С бързи темпове Glovo привлича нови партньори, за да разшири асортимента на незабавните доставки

Виктор Ръкариу, генерален мениджър на Glovo за Централна и Източна Европа:

Все повече ресторанти в България минават към доставки

Снимка: Glovo

2687 ~ 3 мин. четене
Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Като имаш лимон, направи си лимонада – това е универсален съвет за моменти на криза. Испанската компания Glovo това и направи, когато се увери, че тенденциите в пазаруването, които наблюдавахме точно преди пандемията, се промениха твърде бързо. Без да губи време, тя предприе политика на придобивания, за да стъпи на повече пазари.

След като купи foodpanda, вече е в България и Румъния. В региона на Югоизточна Европа присъства в над 200 града, като е в още 6 държави – Босна и Херцеговина, Хърватска, Молдова, Черна гора, Сърбия, Словения. След София, Пловдив и Варна, територията на обхват покрива Бургас, Стара Загора, Благоевград, Русе, Хасково, Сливен, Перник. Общо над 65 населени места. Сроковете за доставка се оптимизират чрез алгоритми, така че поръчките да се извършват за възможно най-кратък период.

Как е в България

Обръщаме се към Виктор Ръкариу, генерален мениджър на Glovo за Централна и Източна Европа, който да разкаже повече за развитието и за намеренията. Според него пандемията продължава да оказва влияние върху бизнеса и живота на хората и изглежда, че намаляването на разходите от купувачите няма такова значение, както преди, за сметка на клиентската удовлетвореност. Потребителите искат дигитално ориентиран доставчик, който им предлага възможността да избират между онлайн и физическите канали. В резултат на това компаниите, които не бяха в състояние да отговорят на този тип потребителско пазаруване, рискуваха не само да разочароват своите клиенти, но и да ги загубят напълно.

Появи се изцяло нова ниша, която представлява еволюция на потребителските навици към незабавната доставка, наречена бърза търговия. Това удобно моментално решение премахва необходимостта от складиране на запаси. По този начин всеки може да купи точно онова, от което се нуждае, точно тогава, когато има необходимост от него. Платформата дава шанс на ресторантите да продават повече, а и да продължат да работят, дори и когато са принудени да затворят за клиенти физическите обекти.

Има нарастващ интерес от страна на нови ресторанти и магазини да се присъединят към Glovo – като модел за защита на тяхната дейност“, казва Виктор Ръкариу.

Интеграцията им е улеснена, защото още от самото начало Glovo се разработва като приложение за доставка на най-различни стоки. Залага се на технологии и експертиза, а и на организация на самата работа, която позволява в рамките на броени минути на клиентите да се предоставя широк асортимент от желани от тях продукти и стоки.

Сливането на Glovo и foodpanda в България позволи на глобалния играч „меко кацане“ в нашата страна. Компанията се фокусира върху удобната за потребителите доставка, която им осигурява достъп до всичко в техния град. Развитието на високоефективна партньорска мрежа продължава, тя е базирана на сделката с foodpanda, но се добавят много нови партньори, чрез което се осигурява разнообразие на продукти и услуги. Общо в платформата има над от 2000 ресторанта, а сред популярните марки в приложението са KFC, Hesburger, McDonald's, Pizza lab, Wok to Walk, Mr. Pizza. Glovo си партнира с Kaufland, дрогерии dm, доставя хранителни стоки и продукти за дома, подаръци, цветя, козметика и продукти за лична грижа.

Пазарът за доставка на храни в България ускори растежа си, както в доставените обеми, така и в стойността. Наблюдаваме тенденция за увеличаване броя на поръчките“, посочва генералният мениджър на Glovo за Централна и Източна Европа.

Разширяването продължава в цялата страна. Предстоят инвестиции за изграждане на бизнеса на местно ниво. Фокусът е към нарастване на предлаганите услуги, но и към гарантиране на незабавната доставка, при която потребителят да не чака поръчката повече от 30 минути.

Експанзията продължава

В Румъния сделката подлежи на одобрение от Съвета по конкуренция. До нейното приключване дейностите на foodpanda и Glovo ще останат напълно независими на пазара. Всяка платформа определя своя собствена пазарна политика и няма да има процес на миграция, докато трансакцията не приключи. Затова foodpanda ще продължи да инвестира в своята собствена платформа, в своите услуги и в комуникационни си действия, информира Виктор Ръкариу.

В началото на септември Glovo обяви разширяването на операциите си в Африка, за да включи Гана и Тунис, но експанзията на континента тепърва предстои. Към инвестицията от 25 млн. евро, направена досега, ще добавят още 50 млн. евро. Към момента приложението Glovo е налично и в Мароко, Уганда, Кения, Кот Д'Ивоар и Нигерия.

Подкрепи Economic.bg