Facebook с втора глоба за деня – 100 млн. долара
Новата санкция отново е свързана със скандала с британската компания Cambridge Analytica

© ECONOMIC.BG / Wikimedia
~ 1 мин.
След като по-рано днес Федералната търговска комисия на САЩ глоби Facebook с 5 млрд. долара за изтичането на потребителски данни към компанията Cambridge Analytica, социалната мрежа се „сдоби“ с още една глоба – този път от 100 млн. долара, пише Business Insider.
Компанията, оглавявана от Марк Зукърбърг, се е съгласила да плати въпросната сума на американските федерални регулатори заради това, че през годините, след като разбрала за злоупотребата на Cambridge Analytica, е правила „заблуждаващи разкрития“ по темата. Споразумението за допълнителните 100 млн. долара, които Facebook трябва да плати, е постигнато с американската Комисия по ценни книжа и борси (SEC).
„В продължение на повече от две години публичните изявления на Facebook представяха риска от злоупотреба с данните на потребителите като просто хипотетична възможност, докато социалната мрежа е била наясно, че разработчик от трета страна действително е злоупотребил с потребителките данни“, гласи изявлението на SEC относно втората глоба за деня.
През 2015 г. Facebook е знаела, че Cambridge Analytica е събрала личната информация на около 90 млн. потребители, но не е оповестила пробива в продължение на две години след неговото реализиране. Новината за скандала с британската компания, работила за предизборния щаб на американския президент Доналд Тръмп, бе огласена едва чак през март 2018 г., когато източник, пожелал анонимност, проговори за пробива.
Компанията, оглавявана от Марк Зукърбърг, се е съгласила да плати въпросната сума на американските федерални регулатори заради това, че през годините, след като разбрала за злоупотребата на Cambridge Analytica, е правила „заблуждаващи разкрития“ по темата. Споразумението за допълнителните 100 млн. долара, които Facebook трябва да плати, е постигнато с американската Комисия по ценни книжа и борси (SEC).
„В продължение на повече от две години публичните изявления на Facebook представяха риска от злоупотреба с данните на потребителите като просто хипотетична възможност, докато социалната мрежа е била наясно, че разработчик от трета страна действително е злоупотребил с потребителките данни“, гласи изявлението на SEC относно втората глоба за деня.
През 2015 г. Facebook е знаела, че Cambridge Analytica е събрала личната информация на около 90 млн. потребители, но не е оповестила пробива в продължение на две години след неговото реализиране. Новината за скандала с британската компания, работила за предизборния щаб на американския президент Доналд Тръмп, бе огласена едва чак през март 2018 г., когато източник, пожелал анонимност, проговори за пробива.