WhatsApp се съгласи да бъде по-прозрачен с потребителите в ЕС
Потребителски организации се оплакаха, че приложението не представя достатъчна ясна информация за промените, които въвежда
Популярното приложение за съобщения WhatsApp – собственост на компанията Meta Platforms – се съгласи да представя по по-прозрачен начин промените, които прави в политиката за поверителност, въведена още през 2021 г. Новината идва след редица оплаквания до Европейската комисия от потребителски организации.
WhatsApp се съгласява да обясни промените, които прави в своята политика за поверителност на всички потребители в ЕС, като така ще е ясно как могат да повлияят на техните права. Те ще имат възможност да приемат или отхвърлят промените. Освен това ще могат и по-лесно да затварят постоянни изскачащи известия за актуализации.
Компанията също потвърди, че личните данни на потребителите не се споделят за рекламни цели с трети страни или други компании под шапката на Meta, включително Facebook.
Потребителите имат право да разберат какво им се предлага и до какво води този избор конкретно, за да могат да решат дали искат да продължат да използват платформата“, заяви комисарят по правосъдието Дидие Рейндърс.
Още миналата година две асоциации се оплакаха, че въпросните промени не са обяснени по разбираем и конкретен начин, което нарушава законите на Блока, припомня Reuters. Регулаторите на ЕС могат да санкционират компаниите за подобни нарушения.
Така и стана – в началото на 2023 г. приложението получи глоба от 5.5 млн. евро от ирландската Комисия за поверителност на данните заради „нарушение на задълженията по отношение на прозрачността“.