Забраната за лаптоп по време на полет е вредна за бизнеса
Политики, които забавят или обезсърчават свободния поток на хора и стоки е също толкова протекционистка мярка като изграждането на стена

Възможността за работа на дълги полети се разви бързо през годините. За много хора кабината на самолета е единственото място, където могат да работят без някой постоянно да ги прекъсва, без да се разсейват от социални медии и имейли.
Сега обаче реалността е друга. Достъпът до интернет по време на полет през GoGo или други услуги е нещо близко до стандарта. През 2017 г. пътуването на дълги разстояние със самолет позволяват пасажерите да присъстват онлайн в своя офис, въпреки че достъпът до интернет все още е бавен. Полетите вече не са това, което бяха преди години и докато си в самолета можеш да си пишеш с колеги, да превеждаш пари, да подписваш документи, да купуваш, да продаваш и така да разнообразяваш времето.
В резултат на това очакванията и нормите за дългите бизнес пътуванията са се променили. Има много хора, за които времето е пари и те таксуват на час или на ден. Инвестиционните банкери, консултанти по управление, адвокати, счетоводители, мениджъри на проекти, инженери, архитекти. Ние работим в бизнес климат, в който хората очакват да бъдат свързани по всяко време. Идеята, че вие сте в самолет за 10 часа вече не е оправдание да не реагирате на имейл на колега или клиент.
Именно заради това забраната за пренос на големи електронни устройства в ръчен багаж за САЩ, Великобритания и Дубай от ред държави от Близкия Изток е особено вредна за бизнеса. Мерките взеха лаптопа и достъпа до интернет от ръцете на хората и да нарушиш техния работен капацитет. Така десетки производствени часове на хората се превръщат в непродуктивни.
Летището в Истанбул е важен регионален център и врата към един пазар от 75 млн. души. Големите американски мултинационални компании имат значителни участия в страните, обслужвани от това летище.
Забраната за превоз на лаптоп на борда не просто пречи на индивидуални бизнес пътници, но и на цели икономики. Внедряването на политики, които забавят или обезсърчават свободния поток на хора и стоки е също толкова протекционистка мярка като изграждането на стена или поставянето на високи такси при внос на стоки.
Сега работници от цял свят са изправени пред избор, когато се връщат от командировка. Те могат да се придържат към забраната и да четат вестници или книги по време на полета. Или пък може да потърсят маршрути, които не са директни до САЩ, което ще им позволи да носят лаптопите си по време на полет. Един от начините да се избегне забраната ще бъде да се лети от Саудитска Арабия до Франкфурт, Лондон, Париж или и след това да хване полет за САЩ. Но това е в разрез на правилата за посоките на бизнес пътуванията по света.