Започва ремонтът на 5 виадукта по „Тракия“
Рехабилитацията на пътя ще струват 25 млн. лв.
От днес започва ремонтът на платното за София на 5 виадукта по АМ „Тракия“. Ще се извършват ремонтно-възстановителни дейности в лявото платно на съоръженията при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на автомагистралата. Движението в близо 14-километров участък (между 9-ти и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в обновеното през миналата година платно за Бургас.
За улеснение на трафика в края на работната седмица, когато много хора тръгват на път, всеки петък от 14 ч. ще има две ленти за Бургас и една за София. В неделя от 14 ч. до 10 ч. в понеделник, когато пътуващите се връщат към столицата, ще има две ленти за София и една за Бургас. Реверсивно движение ще бъде въвеждано и при събирането на няколко почивни дни, като двете ленти в посока Бургас ще бъдат в последния работен ден, а за столицата - в последния почивен ден. Пътноподдържащото дружество „Автомагистрали“ се надява ремонтните дейности на петте виадукта по АМ „Тракия“ да завършат преди началото на активния туристически сезон - до 1 юли.
В момента се изкърпва участъкът от първокласния път I-8 през Нови хан и Вакарел, който в дните петък и събота ще се използва като обходен маршрут за камионите над 12 т, пътуващи за Бургас. От следващата седмица, след като завършат ремонтните дейности, се предвижда в петък от 14 ч. до 20 ч. и в събота от 9 ч. до 14 ч. МПС над 12 т да преминават по първокласния път. Отбиването на движението ще става при 5-ти км на АМ „Тракия“, а качването отново на автомагистралата ще е при 23-ти км, пътен възел „Вакарел“. Тежкотоварният трафик за София ще преминава по АМ „Тракия“. Целта е повишаване на безопасността на движение и повишаване на пропускливостта в дните с интензивно движение.
Рехабилитацията на пътя ще струват 25 млн. лв. с ДДС, съобщават от агенцията. Ще бъде направен ремонт на пътните плочи, греди, дилатационни фуги и тротоарни блокове, хидроизолация, асфалтова настилка, маркировка, нови предпазни парапети и мантинели. Продължава и ремонтът на долното строене на съоръженията. Към момента са изпълнени около 80% от дясното и близо 30% от лявото платно.