Завръщане в 2016 г.: Приходите на Apple продължават да страдат

Този път на компанията ще ѝ по-трудно да преобърне негативния тренд

Завръщане в 2016 г.: Приходите на Apple продължават да страдат
1428 ~ 2 мин. четене
Apple, изглежда, върви назад. Първо излезе информация за спад в лоялността на клиентите към iPhone, а сега прогнозите сочат, че компанията може да представи финансови резултати като тези от 2016 г. 

Приходите на гиганта от Купертино се понижиха през изминалите две тримесечия, а вероятността да отчете още един спад за периода април-юни е голяма. Apple предстои да изнесе актуалните си финансови резултати във вторник. Наблюдава се значително понижение на продажбите, пише MarketWatch и добавя, че става дума за свиване от над 9 млрд. долара за цялата фискална година, което се равнява на над 3%. 

Сегашната ситуация много напомня на тази от 2016 г., когато Apple преживяваше последиците от бурните продажби на iPhone 6. Те обаче бяха последвани от спад в приходите, които пострадаха дотолкова, че негативният тренд се отрази на резултатите за цялата фискална година. 

През миналата 2018 г. Apple отново бе на върха. На 2 август тя стана първата американска компания, достигнала пазарна капитализация от 1 трлн. долара, като стойността ѝ продължи да расте през следващите два месеца. С напредването на есента обаче ветровете се обърнаха, а камъчето, преобърнало посоката им, се оказаха най-новите iPhone модели. Представените през септември XS, XS Max и XR не успяха да спечелят клиентите и търсенето им се оказа значително по-слабо от гръмките очаквания. 

Сега на Apple обаче може да ѝ е по-трудно да се върне към възходящата линия. Финансовите успехи от 2018 г. бяха продиктувани от драстичния скок в цената на юбилейния iPhone, представен през 2017 г. Анализаторите очакват, че новият катализатор за подобно преобръщане може да са 5G устройствата на производителя. Такива обаче е по-вероятно да се появят едва през следващата есен. 

Феновете на Apple, смятани за може би най-лоялните към технологичен бранд, все по-трудно намират мотивация да надградят устройството си до следващ модел. Една от причините е и липсата на достатъчно иновации в новите предложения на компания. 

Apple по традиция представя новите си телефони през септември. Очакванията за предстоящите модели не вещаят кой знае какви технологични промени. Сегментът, на който компанията залага напоследък, е по-скоро този на услугите. Гигантът представи през тази година абонаментни предложения за телевизия, игри, медии, като продължава да развива и вече познатата Apple Music. Анализатори прогнозират смяна на ракурса и преосмисляне на бизнес модела. Тепърва ще проличи дали това ще даде резултат. 

Проучване на FactSet сочи, че Apple е спечелила 2.09 долара на акция през тримесечието до юни, което представлява спад спрямо година по-рано, когато печалбата бе 2.34 долара. Що се отнася до приходите прогнозите са за около 53.3 млрд. долара. 
Подкрепи Economic.bg