Facebook затяга рекламната си политика в ЕС заради изборите през май

Компанията полага усилия да гарантира прозрачност

Снимка: Pixabay
Facebook обяви, че ще затегне правилата и инструментите за политическа реклама на своята платформа, за да ограничи възможностите за намеса по време на предстоящите парламентарни избори през май месец в Европейския съюз. Същото ще направи и в другите държави, където има насрочен важен вот тази година, съобщава още Reuters. 

През последните години най-голямата социална мрежа търпи сериозни критики заради възможностите за пропаганда чрез дезинформация фалшиви новини на нейната платформа. Проблемът е изостри през 2016 г. по време на президентската кампания в Съединените щати. 

Купуването на Facebook реклами може значително да разшири аудиторията, до която един материал може да достигне. Проблемът е, че нерядко усилията в тази посока са в разрез с изборните правила и политиките на самата компания. 

Под натиск от властите по света Facebook представи през миналата година идеите за това как да повиши надзора на политическите реклами. 

От днес в Нигерия например, където предстоят избори през февруари, платени изборни съобщения ще имат право да купуват само рекламодатели, намиращи се в страната. Същото очаква и Украйна от февруари на фона на задаващите се избори на 31 март.  В Индия пък, където ще има парламентарни избори на пролет, Facebook ще поставя изборните реклами в своеобразна онлайн библиотека, стартирайки това от идния месец. Същите стъпки ще бъдат взети и в ЕС. 

„Учим с е от всяка страна“, коментира Роб Летърн, директор на продуктовия мениджмънт на компанията. Той признава, че „няма да бъдем съвършени, но целта ни е да продължаваме, непрекъснато да се подобряваме“. 

Facebook вярва, че архивирането на всички политически реклами в библиотека за период от седем години е ключова част от борбата срещу намесата в изборите. Опитите за прозрачност предизвикват аплодисменти у някои, но се чуват и критиките за това, че социалната мрежа позволява на рекламодатели от САЩ да скрият своята идентичност. 


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: ЕС | facebook | реклама | парламент | избори | политическа реклама | евроизбори

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини