Мобилният бизнес дърпа Samsung надолу
Липсата на иновации спъва продажбите на смартфони

© ECONOMIC.BG / БТА
ДиДжей Кох, президент “IT & Mobile Communications Division“, Samsung Electronics
~ 3 мин.
Samsung Electronics обяви най-бавния ръст на тримесечната си печалба от над година насам. Анализаторите посочват като основна причина за мрачните резултати лошото представяне на флагмана на компанията в смартфон сегмента – Galaxy S9. Устройството не предизвика интереса на потребителите и съответно регистрира слаби продажби, а това, от своя страна, поставя под съмнение лидерството на гиганта на мобилния пазар.
Оперативната печалба от мобилния бизнес на Samsung за второто тримесечие регистрират най-големият си спад от първото тримесечие на 2017 г. насам, пише Reuters. Негативните резултати са продиктувани и от все по-доброто представяне на по-евтините китайски телефони, чиято постепенна експанзия оказва натиск върху маржовете.
Същевременно южнокорейският технологичен гигант не дава основания на инвеститорите да се надяват на бърз обрат в мобилния бизнес, тъй като очевидно не успя да предложи достатъчно големи и атрактивни иновации в своите премиум телефони. Логично, това повлия негативно върху продажбите на компанията.
Пак Юн-хун, мениджър във фонда HDC Asset Management, който притежава акции в Samsung, отбелязва, че корейският гигант вече е загубил битката, поне що се отнася до ценовата конкуренция. Затова трябва да компенсира с нови смартфони, отговарящи на нуждите на потребителите.
Уви, по-високите маркетингови разходи и разочароващото представяне на флагмана Galaxy S9 натежаха върху цялостното представяне на Samsung за периода април-юни.
Сега гигантът възлага нови надежди на сгъваемите телефони, като очакванията са, че те може да се окажат следващото голямо нещо. Миналата седмица компанията се похвали, че нейният нечуплив огъващ се екран е премина успешно тестовете за безопасност в САЩ, ключова стъпка към пускането на новия вид устройства на пазара. Надеждите са, че тази стъпка може да е катализатор за стагнирания мобилния пазар.
Samsung възлага очаквания и на известно раздвижване през следващите месеци. Подтикната от конкуренцията на пазара, компанията реши да лансира малко по-рано своя нов Galaxy Note, устройството ще бъде представено официално на 9 август.
Статистически погледнато мобилният бизнес на Samsung отбелязва 34% спад на оперативната печалба до 2.7 трлн. вона (2.4 млрд. долара) през второто тримесечие. Това е най-големият спад след дебюта на Galaxy S7 в началото на миналата година.
Мобилният бизнес представлява около 40% от приходите на гиганта. Интересно е да се проследи дали трудностите на Samsung в сектора са резултат от пропуски на самата компания, или отразяват глобалното забавяне на пазара, за което анализаторите говорят все повече.
Днес предстои резултати да обяви и Apple. Очакванията са, че американският гигант ще отчете увеличение на приходите и печалбите за второто тримесечие, водени от устойчивите продажби на iPhone моделите.
Третият по големи смартфон производител също обяви финансовите си резултати за периода април-юни. Във вторник китайският гигант отчете най-бавния ръст на продажбите си от първото полугодие на 2013 г. насам, пише Reuters. Компанията среща сериозен международен отпор от страна на САЩ, а от известно време и на Австралия. Приходите все пак бележат 15% ръст през първото полугодие, като данни показват разширяване на пазарния дял у дома.
Чиповете вървят нагоре
Докато мобилният бизнес на Samsung се задъхва все повече, то този с чипове продължава да държи гарда високо. Печалбите от него през второто тримесечие са рекордни, отбелязвайки 45% ръст спрямо година по-рано, равнявайки се на общо 11.6 трлн. вона (около 10 млрд. долара).
Samsung заяви, че търсенето на DRAM чипове – основният продукт за съхранение на памет на компанията, ще остане силно и през втората половина на годината.
Най-големият производител на чипове и смартфони в света заяви, че оперативната печалба е нараснала с 5.7% до 14.9 трлн. вона (13.3 млрд. долара) през второто тримесечие, малко над очакваните 14.8 трлн. вона.
Приходите за април-юни спаднаха с 4% до 58.5 трлн. вона.
Новините доведоха до понижение от 0.3% в стойността на акциите на Samsung.