АПИ не позволи на „Телетол“ да продава е-винетки

Причината е, че дружеството не е постигнало оперативна съвместимост с тол системата

Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) не позволи на „Телетол“  АД да продава е-винетки заради оперативна несъвместимост с тол системата. Преди месец компанията сключи договор с пътната агенция за Национален доставчик на услуги (НДУ). Собственици в „Телетол“ са софтуерните компании "Нованор" ООД със 70% и "Инфосистемс Интернешънъл" ЕАД с 30%, а общият брой на служителите е 56. Тогава компанията обяви, че  планира да позволи на всеки, притежаващ уебсайт или мобилно приложение, да продава винетки. 

Причината за това компанията да не може да продава е-винетки е, че не е постигната оперативна съвместимост на база интерфейс с Електронната система за събиране на пътни такси. Съгласно Общите условия за регистриране на НДУ, дружеството имаше 10 дни, за да установи съвместимост на база интерфейс и договорът да влезе в сила.

На 4 юни 2019 г. в АПИ е получен отговор от представляващия “Телетол” АД Мартин Димитров, в който той предлага “осигуряване на техническо решение за собствена сметка, което представлява непрекъснат канал за покриване на гореописаните изисквания”. Това по същество означава изцяло нова технология, която няма нищо общо с изпълнението на изискванията от Общите условия за осигуряване на техническа съвместимост на оборудването на НДУ с Елекронната система за събиране на пътни такси, съобщават от пътната агенция.

„Предложеното от “Телетол” АД представлява сериозно неизпълнение на Договора от 14 май 2019 г. и опит за пренаписване на Общите условия и договора. Ако то бъде прието, това би довело до негативно засягане на сигурността на Електронната система на АПИ, а от там и на националните интереси, които тази система следва да гарантира чрез правилната й и сигурна експлоатация.Поради непостигане на изискваната в Общите условия оперативна съвместимост, със свое решение от 19 юни 2019 г. Управителният съвет на пътната агенция прекрати договора на “Телетол” АД. Дружеството остава в регистъра на Националните доставчици на услуги и ако на по-късен етап постигне успешна оперативна интеграция с интерфейса на централната система при въвеждане в търговска експлоатация на тол системата, ще може да партнира на АПИ в събирането на тол такси“, пишат от АПИ.

Съгласно Общите условия процедурата за регистриране на НДУ включва три етапа – първият завършва с вписване в Регистъра на Националните доставчици на услуги на сайта www.bgtoll.bg. Втора фаза завършва с договор между Агенция “Пътна инфраструктура” и кандидата. Процедурата приключва с трети етап - влизане в сила на този договор след доказване на оперативна съвместимост на база интерфейс с електронната система на АПИ.

До момента единствено “Интелигентни трафик системи” АД е приключила успешно цялата процедура за регистриране на Национален доставчик на услуги за продажба на електронни винетки и тол.

Още играчи на толпазара

Още двама кандидати за Национален доставчик на услуги (НДУ) искат да партнират на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) в събирането на пътни такси. С решение на Управителния съвет на АПИ от 16 май 2019 г. в Регистъра на НДУ на сайта www.bgtoll.bg е вписан „Конкорд Смарт Инфраструктура” АД, който желае да продава електронни винетки, както и маршрутни карти и бордови устройства при старта на търговската експлоатация на тол системата. Дружеството е преминало проверка по същество дали отговаря на изискванията и вече има решение на Управителния съвет на АПИ за подписване на договор.

На 4 юни 2019 г. заявление за регистрация е подал и четвърти кандидат за НДУ – „Иком“ ООД, който все още е в първия етап на процедурата – да се установи дали отговаря на условията и едва тогава да се впише в регистъра. Дружеството е заявило желание да партнира на АПИ само в събирането на тол такси.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: АПИ | тол такси | тол система | електронни винетки | Телетол

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини