Проблеми с рекламите и YouTube сринаха приходите на Alphabet

Платформата за видео споделяне все повече губи статута си на „златна кокошка“ за технологичния гигант

Снимка: БТА
Американският технологичен гигант Alphabet, част от който е и Google, отчете най-слабия ръст на доходите си от три години насам, пише Reuters. Сред причините за негативните резултати са нестабилните позиции на компанията в производството на собствени смартфони, но най-големият проблем е, че гигантът губи от преднината си в сферата на онлайн рекламата.

Малко след обявяването финансовия отчет на Alphabet за първото тримесечие на годината акциите на компанията поевтиняха със 7.5%, като това беше най-големият дневен спад от 8-процентното понижение през октомври 2012 г. насам. Днес, по време на предварителната търговия, акциите поскъпват с 1.5%.

Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат обясни забавения ръст в приходите на технологичния гигант с валутните колебания, засилената конкуренция в областта на рекламата и с някои продуктови промени.

Компанията е под непрекъснат натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола върху бързоразвиващата се платформа за споделяне на видео YouTube, така че да не бъдат спонсорирани порнографски видеа и такива с насилие. Същевременно Alphabet се бори да намери правилната комбинация между различните рекламни формати, така че да използва пълноценно мобилните устройства, домашните гласови асистенти под формата на колонки, както и присъствието си на развиващите се пазари.

Рут Порат също обърна внимание на YouTube при обяснението си за понижените приходи на Alphabet. По думите ѝ през 2017 г. и 2018 г. във видео платформата са били направени редица промени, които са довели до значителен скок в приходите през първото тримесечие на миналата година. Сега обаче няма подобни промени в никой от продуктите на технологичния гигант, затова не може да има отново такова пвожение.

Около 85% от приходите на Alphabet идва от рекламния бизнес на Google – продажба на хиперлинкове, банери и реклами както в собствените сайтове и приложения на компанията, така и в сайтовете на партньорите ѝ. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай обяснява, че забавянията в ръста на печалбата би трябвало да бъдат очаквани, тъй като Alphabet се фокусира върху дългосрочното си развитие.

Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Google | Youtube | финансов отчет | Alphabet | Гугъл | ръст на доходите | Алфабет | спад в приходите

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини