Скокът при продажбите на автомобили е параван за проблемите в бранша
Германия все още е застрашена от рецесия, а Великобритания и САЩ очакват развръзката при Brexit
Продажбите на автомобили в Европа са скочили през септември.
Това е спрямо същия месец на миналата година, когато влязоха в сила нови
правила за емисии. Не се наблюдава обаче прекъсване на дългосрочните трудности в бранша.
„Резкият ръст на новите регистрации през септември не показва истинското състояние на пазара на автомобили“, казва Питър Фус, партньор в консултантската компания Ernst & Young. „По-значими са сравненията със септември 2017 г. или да се проследи развитието през тази годината – резултатите свидетелстват за спад.“
Производителите на автомобили се борят със забавящата се европейска икономика, където най-големият пазар (Германия) е изложен на риск от изпадане в рецесия, а купувачите в САЩ очакват резултата от продължаващите преговори за Brexit. Продажбите през септември и в двете страни бяха разочароващи, според доклада LMC Automotive, цитиран от Bloomberg. Великобритания е отчела ръст от едва 1.3%, но излизане на страната от ЕС без споразумение може да намали търсенето с до 15% на втория по големина пазар в Европа.
Икономическият растеж на Еврозоната се очаква да се забави до 1.1% тази година от 1.9% през 2018 г., което би било най-лошото ѝ представяне за шест години. Търсенето на автомобили на континента е намаляло с 1.6% през тази година до септември до 12.1 млн. превозни средства.
В световен мащаб картината не е по-добра. Китайските продажби на автомобили през последните 16 месеца отчитат спад през 15, съобщи Китайската асоциация на пътническите автомобили в събота.
Наред с икономическите проблеми от търговското напрежение между САЩ и Китай, производителите на автомобили усещат преминаването към електромобили. От 2020 г. новите разпоредби на Европейския съюз относно емисиите на въглероден диоксид ще принудят индустрията да увеличи продажбите на електрифицирани превозни средства с много по-ниска възвръщаемост от превозните средства с горивни двигатели или да им се наложат глоби.
Втори кръг от регулацията за тестове на емисии се проведе на 1 септември, като оказа влияние за по-слабо от очакваното увеличение на регистрациите, заяви LMC. Производителите на автомобили успяха да продадат някои превозни средства, тествани по стария режим преди тази дата, което си принуди да изтеглят някои продажби през август.
„Ефектът от изтегляне през август беше малък и предизвика известни затруднения през септември“, каза Пийт Кели, управляващ директор на LMC, който очаква търсенето в Европа да бъде изравнено през следващата година. „Пазарът на САЩ продължава да бъде зависим от Brexit.“