„Експрес сервиз” осъди жп администрацията

ИАЖА беше решила да ограничи сертификата на единствения български производител на дизелови и електрически локомотиви

Административният съд на София – град е отменил Решение на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация” (ИАЖА) от 17 януари 2017 г. за ограничаване на сертификата BGRA/2014/0002 на русенската частна железопътна компания „Експрес сервиз” ООД за поддръжка на локомотиви и вагони – една от основните дейности на дружеството. Съдебното решение е от края на август и освен отмяната на решението, задължава ИАЖА да изплати на „Експрес сервиз” направените съдебни разноски.

Освен че е единственият у нас производител на дизелови и електрически локомотиви, които се изнасят, включително и за страни, големи производители на жп локомотиви и машини като Германия, Англия, Швейцария, Италия, Румъния, Унгария, Китай и др., „Експрес сервиз” извършва и поддръжка и ремонт на дизелови и електрически локомотиви, дизелови и електрически мотрисни влакове, както и на специализирани машини за ремонт на железния път и вагони. Сертификатът дава право на дружеството да поддържа и ремонтира както жп техника, собствено производство, така и такава, произведена и собственост на външни жп превозвачи. Освен това „Експрес сервиз е и лицензиран жп превозвач.

Въз основа на задълбочен анализ на предоставените документи, включително и от извършените от вещи лица съдебни експертизи, съдът отменя решението на ИАЖА с множество мотиви, сред които и „констатираното драстично противоречие между обективираната воля на административния орган в т. 6 за ограничаване действието на сертификата поради неизпълнение на задължения, от една страна, и предоставянето на възможност да се докаже изпълнението на тези задължения в определен срок..., от друга”, пише в съдебното решение. Писмото, с което ИАЖА уведомява на 17 януари 2017 г. „Експрес сервиз” за решението си, пък е „в несъответствие с целта на закона”, категоричен е още съдът. В резултат решението на ИАЖА е отменено.

Само преди дни „Експрес сервиз” пусна информация, че разширява дейността си като маневрен железопътен оператор. Към момента, освен в собствения си завод край Русе, компанията извършва и жп маневрени услуги в циментовия завод на „Холсим”, както и в заводите на „Каолин” в Сеново и Ветово, и то с произведени, модернизирани или ремонтирани в завода му локомотиви. От дружеството изтъкват, че с оглед намаляване на вредните емисии са заменили старите дизелови локомотиви, серии 52 и 55 с електрически. Само в завода в Сеново през последната година и половина от това са спестени на собственика му – „Каолин”, над 30 000 литра дизелово гориво, а на атмосферата – над 100 тона въглероден диоксид.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: дело | Експрес Сервиз | Железопътна администрация

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини