Започва работата по създаване на туристически бранд „София“

Дейността по популяризиране на столицата сред туристите ще се контролира от общинското предприятие „Туризъм“

През последните години София се превръща във все по-разпознаваема туристическа дестинация. Развитието на столицата се оцени и тя бе поставена начело на редица престижни класации. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, която взе участие в седмата годишна конференция на „Националния борд по туризъм“ (НБТ), която се проведе днес в София.

Тя припомни, че София влезе в топ 3 в категорията „Европейски град на бъдещето 2020/2021 по стратегия за привличане на преки чуждестранни инвестиции“ в престижна класация, изготвена от fDi Intelligence. В тази категория столицата се нарежда след Лондон и Дъблин. „София печели още четири места в класацията и колкото и на някои хора не им хареса и се опитват да спекулират с тази класация, тя е факт“, каза столичният кмет.

В тази връзка Йорданка Фандъкова обяви, че още тази година започва заедно с екипа си работа по подготовката за създаване на продуктов бранд на София и покани туристическия бранш да се включи в тази дейност.

„Успешни градове са тези, които работят за имиджа си. Предвидено е утвърждаването на туризма в града чрез създаването на продуктов бранд като работата по него ще започне през настоящата година. Тази тема за имиджа на града е изключително важна“, каза Фандъкова и обясни, че дейността по популяризирането на столицата сред туристите ще се контролира от общинското предприятие „Туризъм“ и от зам.-кмета по туризъм. „Нито една институция не може сама да се справи с тази важна задача“, каза още Фандъкова.

Създаването на продуктовия бранд "София" ще бъде част от подготовката на национален туристически бранд „България“. Това е проект, който е насочен към популяризиране на страна ни като целогодишна дестинация, а не само като морска такава.

Министърът на туризма Николина Ангелкова по време на изказването си постави акцент върху важността на това как страната ни се представя и как искаме тя да се възприема като туристическа дестинация. Новината за това, че и столицата ще стане част от националния туристически бранд, беше посрещната изключително позитивно от бранша. Поли Карастоянова от Националния борд по туризъм (НБТ) дори предложи помощ от страна на членовете при разработването на концепцията за специален туристически бранд на София като видима и значима европейска дестинация.

По време на конференцията министър Ангелкова засегна и темата за дигитализацията на туризма. Тя обяви, че се очаква представителите на бизнеса чрез Министерството на туризма да могат да се възползват от новата оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК), която да им помогне да повишат дигитализацията в сектора. „Предвижда се създаването на различни електронни паспорти, на местата за настаняване и хранене, както и други опции, които са важни за бизнеса“, каза Николина Ангелкова




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: туризъм | София | развитие | Йорданка Фандъкова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини