Бояна и Ева Шарлопови:

Искаме да създадем академия за квалифицирани специалисти в туризма

Вече 20 години инвестираме внимание и грижа към нашите клиенти и служители

Бояна Шарлопова и Ева Шарполова
Бояна Шарлопова и Ева Шарполова
Снимка: Личен архив

Ева Шарлопова е изпълнителен директор на „Шарлопов Груп“. Учи в Швейцария и Австрия, след което се връща в България, за да се включи в семейния бизнес. Извървява целия път от най-ниските нива в йерархията до най-високата управленска позиция.

Бояна Шарлопова е член на борда на директорите на „Шарлопов Груп“. Завършва „Микробиология и генетика“ в Пловдивския университет и още в края на 1999 г. започва работа като микрибиолог в една от компаниите на бранда („Роял Кейк“ АД). Занимава се активно с проектиране на интериорния дизайн на хотелите на „Шарлопов Груп“.  

Кои бизнеси обединява днес Шарлопов груп?

Е.Ш.: Шарлопов Груп е устойчиво развиващ се семеен бранд, който обединява компаниите, собственост на фамилия Шарлопов – компании с различна дейност (бижутерия, отдаване под наем на търговски и складови помещения, хотелиерски услуги), но обединени от обща идея за динамично развитие и вдъхновяващи идеи.

Ние създадохме първата частна хотелиерска верига в България през 1999 г. "Шарлопов Хотелс" е и първата българска хотелска верига, която разшири присъствието си в Европа с откриването през 2010 г. на СПА и Уелнес хотел "Палменвалд Шварцвалдхоф",  във Фройденщат, Баден-Вюртемберг, Германия.

Б.Ш.: През годините на развитие в наша основна цел се превърна утвърждаването на България като целогодишна туристическа дестинация с нейните изключителни природни дадености, климат, минерални води, културно-историческо наследство.

Какво отличава Шарлопов груп от конкуренцията?

Б.Ш.: Още от създаването на първия ни хотел се стараем да осигурим на своите гости усещане за уют, за семейна и топла атмосфера. За нас е наистина важно те да се чувстват спокойно и комфортно, като в своя „дом далеч от дома“. 

Е.Ш.: За нас успехите никога не са били успокоение или оправдание да спираме на едно място. Напротив, успехите и признанията, които получаваме, ни мотивират да продължаваме да се развиваме и да инвестираме в подобрения, в по-високо качество, в по-разнообразни услуги.

Б.Ш.: Създаваме всичките си проекти с голям опит зад гърба си и професионализъм, но и с много любов. Основната ни цел е една – щастливи и удовлетворени клиенти, които да се връщат отново при нас.

Тази година празнуваме 20-годишния юбилей на компанията ни и се надяваме следващите 20 години да бъдат още по-успешни и вдъхновяващи.

Как бихте описали кредото на компанията?

Б.Ш.: Колкото и клиширано да звучи, за нас клиентът е на първо място. Винаги сме били водени от желанието да предлагаме на нашите гости най-високо качество на обслужване, лично отношение и внимание. Позволявам си да цитирам думите на Махатма Ганди, които идеално пасват на нашето виждане за това кое е ценното и важното в нашия бизнес:

„Клиентът е най-важният посетител. Той не е зависим от нас – ние сме зависими от него. Той не прекъсва работата ни – той е нейната цел. Той не е натрапник за бизнеса ни, а част от него. Не ние му правим услуга като го обслужваме, а той прави услуга на нас като ни дава възможността да го обслужим.“

Каква е Вашата визия за бъдещето на компанията? Предвиждате ли нови проекти и инвестиции и подобрения в съществуващите?

Е.Ш.: „Шарлопов Груп“ вече е наложена и разпознаваема марка на българския пазар. Продуктите, които предлагаме, години наред говорят сами за себе си. Пред нас стои задачата да съхраняваме и надграждаме създаденото досега. Щастливи сме, че през през последните 2 години успяхме да завършим два мащабни проекта по цялостното реновиране на СПА хотел Девин и изграждането на съвсем нова хотелска част в Парк хотел Пирин, гр. Сандански, което не беше лесно и отне доста време и ресурси. Но мисля, че резултатите си заслужават.

Б.Ш.: От известно време имаме една амбициозна идея, която се надяваме скоро да можем да реализираме. Иска ни се да създадем „Шарлопов Академи“ – място за обучение и развитие, което да създава висококвалифицирани специалисти в сферата на туризма. Това е нашият начин да дадем своя принос към бранша, който има огромна нужда от добре обучени професионалисти.

Кои са най-големите предизвикателства, с които се сблъсквате в бизнеса днес?

Е.Ш.: Една от големите трудности, с които нерядко се налага да се справяме, е намирането на добре обучени служители. Кадровият проблем в България, и по-конкретно в сферата на туризма, е сериозен и продължава да се задълбочава, заради което не бива да се подценява, а да се търсят конкретни решения.

Освен това, в основните на нашия бизнес винаги е стоял човешкият фактор. А както знаем, той  е сложна, често непредвидима материя, съвкупност от различни емоции, ценности, идеи. За нас е важно служителите да се чувстват мотивирани и ангажирани с компанията, за да бъдат удовлетворени и достатъчно ефективни в работата си. Това е важно и за двете страни. В този смисъл се опитваме да инвестираме нужното внимание и грижа, с които да показваме на нашите служители, че са ценени и имаме нужда от тях.

Б.Ш.: Всяка компания е лишена от смисъл без своите служители.  Предизвикателство е да успееш да изградиш и в последствие да съхраниш добре работещ и сплотен екип, с който заедно да посрещате трудностите и успехите. Туристическите услуги непрекъснато се развиват, което изисква от нас надграждане и безкомпромисно качество на услугите, които предлагаме. Предизвикателствата са ежедневни, но пък те са тези, които ни мотивират да се усъвършенстваме и да продължаваме напред.

Какво означава успехът за вас?

Б.Ш.: Успехът не е нещо, за което да мислиш всеки ден и да го превръщаш в самоцел. Той е логично следствие от труда, който полагаш, от работата, която вършиш с ентусиазъм,  удоволствие и отдаденост. За мен успех е да вървиш по пътя на живота си, без да губиш себе си и ценностите си.

E.Ш.: Успехът има различни измерения за различните хора. За мен успехът се крие в това да намираш щастие в простичките неща, които правят деня ти по-добър – събуждане с усмивка, удовлетвореност от завършен проект, нова идея, справяне с ново предизвикателство. Не разбирам успехът като еднократно събитие в живота ни. Успехът означава непрекъснато развитие и движение – поставяш си цел, постигаш я и преминаваш към следващата.

По-лесно или по-трудно успяват жените в бизнеса и има ли значение пола?

Е.Ш.: В съвременния бизнес половите стереотипи нямат място. Не харесвам делението на жени и мъже в бизнеса. Да, жените и мъжете в бизнеса, и не само, са различни като емоционалност, начин на мислене и вземане на решения, начин на комуникация. Важно е, обаче, тези различия да се разбират и да се използват рационално в различните ситуации.

Б.Ш.: Струва ми се, че една от грешките, които често допускаме ние жените, е да се опитваме да подражаваме на мъжете, когато правим бизнес. Това, освен, че е трудно, в повечето случаи е безполезно и не води до желаните резултати. Убедена съм, че когато виждаш себе си като лидер, когато знаеш накъде си тръгнал и когато оставаш верен на своите принципи и идеи, фактът, че си жена, няма никакво значение. Мисля, че любовта на жената е едно голямо предимство, което насочено и трансформирано в бизнес начинание е горивото, от което има нужда всеки успешен бизнес.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 92 на сп. "Икономика"


Етикети: туризъм | бизнес | хотели | Шарлопов груп | Бояна Шарлопова | Ева Шарлопова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини