Най-богатият европеец прави в Париж търговски център за над 1 млрд. долара

LVMH на Бернар Арно открива догодина универсалния магазин La Samaritaine

La Samaritaine
La Samaritaine
Снимка: LVMH
12:17 20.11.2019
Групата за луксозни стоки LVMH има за цел да привлече по-голяма част от туристическите разходи в Париж от следващия април. Тогава се очаква да бъде възобновен 150-годишният универсален магазин La Samaritaine, който ще приюти хотел и магазини и ще съперничи на прочутия търговски център Galeries Lafayette.

Разходите от посетители във Франция остават основен източник на приходи за марките от висок клас. Тенденцията ще се запази, дори ако китайските купувачи – клиентела номер едно в индустрията, започнат да купуват повече у дома, насърчавани от намаляването на вносните мита и други стимули.

LVMH, лидер в модата и аксесоарите с марки като Louis Vuitton, генерира 8% от продажбите си само във Франция и вече притежава луксозния магазин Le Bon Marche в парижкия универсален магазин.

Последното начинание на компанията на най-богатия европеец Бернар Арно е с 20 000 квадратни метра търговски площи и ще се намира на брега на Сена, близо до туристически „магнити“ като катедралата Нотр-Дам. La Samaritaine се слави със своята сграда от епохата на 20-те години на миналия век и позлатената фасада в стил Ар Деко. Обновеният магазин ще включва 100-метрова подвижна алея в летищен стил, минаваща през тунел до близкия паркинг.

"Средата в Париж е много конкурентна, трябваше да се отличим", заяви Елеоноре дьо Боасон, ръководител на DFS Group за Европа и Близкия Изток. DFS е група за безмитна търговия на дребно, която е мажоритарна собственост на LVMH и присъства предимно в Азия, включително Хонконг, където операциите бяха засегнати от уличните протести.

Изправени пред конкуренцията от онлайн търговците на дребно, универсалните магазини се преосмислят като дестинации за пътуване. La Samaritaine, която очаква малко под пет милиона посетители през първата си година, ще съперничи на конкуренти като контролираните от катарците Printemps и семейната компания Galeries Lafayette. Около 37 милиона купувачи посещават основния магазин на Париж всяка година.

LVMH, която за първи път взе дял в La Samaritaine през 2001 г., заяви, че е похарчила 750 милиона евро (1.13 милиарда долара) за проекта, който включва съвременен вълнообразен стъклен екстериор от едната страна, направен от японското архитектурно дуо SANAA. Магазинът затвори врати през 2005 г., тъй като оригиналната му фасада от стъкло не беше достатъчно пожароустойчива.

Операторите очакват половината от купувачите да бъдат туристи от чужбина и други части на Франция, които ще донесат по-голямата част от приходите. Комплексът ще включва луксозен хотел на покрива и ще бъде дом на 96 апартамента по схема за социални жилища.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: търговски център | Бернар Арно | луксозни стоки | универсален магазин | LVMH | La Samaritaine

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини