„Роден“ във време на пандемия: Huawei P40 дебютира официално

Huawei явно не се бои от световната кризи, породена от коронавирусната пандемия

Снимка: YouTube/ MKBHD
20:12 26.03.2020
Huawei явно не се бои от световната криза, породена от коронавирусната пандемия, и днес представи новата си гама водещи смартфони от серията P40. Дебютът се случва в момент, когато производството, доставки и продажбите на телефони са се сринали, магазините масово не работят, а и едва ли някой има голямо желание да купува. 

Компанията представи три модела – P40, P40 Pro и P40 Pro+, само ден след като основателят на Huawei обяви, че 90% от 150-те ѝ хиляди служители в Китай са се върнали на работа.

Експерти прогнозират, че търсенето на мобилните устройства ще е слабо извън родния китайски пазар, особено в краткосрочен план, предава BBC. В момента всъщност много потребители и бизнеси са фокусирани върху закупуването на лаптопи, персонални компютри, таблети и периферен хардуер – ако изобщо харчат пари за това. 


Снимка: YouTube/ MKBHD

“Смартфоните не са приоритет и със сигурност не и премиум моделите“, коментира Марта Пинто от фирмата за пазарни проучвания IDC. В момента хората са загрижени за хранителните си запаси и дали ще запазят работата си. 

“Ако все още купувате, защото работите от вкъщи, вероятно ще закупите лаптоп и монитор. Или евентуално таблет, понеже децата ви трябва да се обучават онлайн”, коментира още тя.

Huaewi vs. COVID-19

За разлика от пищните събития, на които компанията представя новите си телефони, тези дебютираха от разстояние – чрез видео стрийминг на живо. 

Има и още една голяма разлика. Телефоните P40 не разполагат с услугите на Google, като YouTube, Maps и Play Store и Google Assistant. Причината е поставянето на Huawei в “черния списък” на САЩ, присъствието в който ограничава силно възможностите за бизнес с американски доставчици на софтуер и хардуер.

Това ги прави като цяло по-трудни за продажба извън Китай, където телефони с Android се предлагат с предварително инсталирани приложения на Google. От тази гледна точка глобалната пазарна ситуация в момента така или иначе засяга в по-малка степен Huawei. Някои анализатори дори прогнозират, че компанията може да съумее да се справи по-добре от останалите с COVID-19 кризата. 

“Други производители на телефони трябва да се справят с по-голям шок”, отбелязва Бен Ууд от CCS Insight, като обръща внимание на LG и Sony. 

“И не забравяйте, че по-голямата част от продажбите на Huawei все още идват от родния пазар в Китай, където се продават над 40 милиона бройки на тримесечна база. А този пазар се възстановява по-бързо, отколкото други, които вече са претърпяват коронавируса”, казва още той.  

Към днешна дата Huawei остава вторият най-голям производител на мобилни телефони в света, като пред него е лидерът Samsung. Китайският гигант си бе поставил да оглави подреждането още преди края на 2019 г., но плановете му бяха спънати от санкциите на САЩ. 

Останала без приложения като тези на Google, сега Huawei се е фокусирала върху разработването на собствени такива. Основателят Рен Джънфей коментира пред Wall Street Journal, че компанията планира да увеличи бюджета за научни изследвания и разработки с 5.8 млрд. долара тази година, правейки го над 20 млрд. долара. Част от това се средства ще бъдат вложени в изграждането на собствено портфолио с приложения. 

“На пазари извън Китай не виждаме значителен ръст на (смартфона)”, добави той и каза още, че се предприемат мерки в тази посока. 

Характеристики 

Huawei P40 идва с 6.1-инчов екран, а определяният като среден клас телефон P40 Pro, както и най-високо класния от серията Pro+, разполагат с 6.58-инчов екран. 

Всички поддържат 5G. Базовият модел има три задни камери, включително една с 3х приближени. P40 Pro добавя сензор за дълбочина и надгражда телеобектива до перископ дизайн, което позволява светлината да се отразява в устройството, за да осигури 5-кратно оптично увеличение. Pro+ вдига още повече залога – 10-кратно оптично увеличение, а с цифров ефект то може да стигне и до стократно. 

Huawei се похвали и с по-големи фото сензори от тези в конкурентните Galaxy S20 и iPhone 11. Това би означавало предимство в ситуации с ниска осветеност, ако човек не желае да използва светкавицата.

Други функции: 

  • С изкуствен интелект може да се премахват нежелани предмети от сцената и отраженията в стъклото, 
  • Super-slow motion видео режим, който заснема кадри със 7 680 кадъра в секунда, 
  • 32-мегапикселова селфи камера, която може да записва в 4K, 
  • интелигентен асистент, който се активира с обръщението „Хей, Селия“, който може да идентифицира цветя и други предмети, които телефонът показва.
Галерията за приложения на Huawei включва TikTok, Telegram, Viber и Microsoft Office. Но освен приложенията на Google, липсват още Twitter, Facebook и WhatsApp.

За да компенсира загубата на YouTube, компанията създаде свое собствено приложение Huawei Video. Има подписано и споразумение с BBC Studios за предоставяне на достъп до 300 часа съдържание.

P40 и P40 Pro излизат в продажба на 7 април и ще стартират при цена, съответно от 799 евро и 999 евро, P40 Pro + ще бъде пуснат на пазара през юни на цена от 1399 евро.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: пазар | Китай | смартфон | Huawei | Huawei P40 | коронавирус

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини