Telenor потвърди, че гръцките собственици са източвали Globul
Сключвани са договори с „кухи фирми“ за услуги, които реално не са предоставяни
~ 2 мин.
Globul стана Telenor, но очевидно новият норвежки собственик не може да се отърве от тежкото гръцко наследство. По информация на норвежки медии, потвърдена официално както от норвежките, така и от българските представители на телекома, предишният собственик – гръцката Hellenic Telecommunications Organization (OTE), е сключвала договори за предоставяне на услуга с „кухи фирми“. Оказва се, че плащания са отчитани и трябва да се отчитат, но услуги не са предоставяни.
Сделката по придобиване бе финализирана през август 2013 г. Веднага след това Telenor Group е започнал всеобхватна проверка на дейността на телекома в България и в началото на 2014 г. са установени фиктивните договори.
За наличието на икономическо престъпление разбира норвежкото издание Dagens Naeringsliv (DN), след което президентът и главен изпълнителен директор на Telenor Group Сигве Бреке признава за наличието на този проблем. А това е проблем, тъй като договорите са сключени за извършване на услуги напред във времето и трябва да се платят. По информация на DN Globul досега е платил обезщетение в размер на 4.8 млн. евро на Telenor, но това е само по един договор. Засега няма информация за броя на фиктивните договори и сумите по тях.
От Telenor България коментираха случая. Те обясняват, че през април 2016 г. е съобщено на българските власти за възможни извършени икономически престъпления в мобилния оператор Globul, преди да бъде придобит от Telenor Group. Също така казват, че досега не са обявили публично тази информация, за да не се пречи на разследването.
Досега компанията спазваше този свой ангажимент, но тъй като стана ясно, че медии Норвегия разполагат с подробности по случая и с цел да се избегнат спекулации по темата, считаме за необходимо да заявим, че става дума за подозрения за извършени икономически престъпления в мобилния оператор Globul, преди той да бъде придобит от Telenor. Обстоятелствата бяха разкрити след придобиването, в тях няма замесени служители на Telenor, или такива, които да а обект на разследването, е позицията на българския телеком.
Компанията обяснява 2-годишното забавяне с подаването на сигнала със сложността на процеса. Работата по откриването на икономическите престъпления, според Telenor са били „подробни и всеобхватни“, и в крайна сметка процесът е завършил с подаване на сигнал към компетентните органи.
Сделката по придобиване бе финализирана през август 2013 г. Веднага след това Telenor Group е започнал всеобхватна проверка на дейността на телекома в България и в началото на 2014 г. са установени фиктивните договори.
За наличието на икономическо престъпление разбира норвежкото издание Dagens Naeringsliv (DN), след което президентът и главен изпълнителен директор на Telenor Group Сигве Бреке признава за наличието на този проблем. А това е проблем, тъй като договорите са сключени за извършване на услуги напред във времето и трябва да се платят. По информация на DN Globul досега е платил обезщетение в размер на 4.8 млн. евро на Telenor, но това е само по един договор. Засега няма информация за броя на фиктивните договори и сумите по тях.
От Telenor България коментираха случая. Те обясняват, че през април 2016 г. е съобщено на българските власти за възможни извършени икономически престъпления в мобилния оператор Globul, преди да бъде придобит от Telenor Group. Също така казват, че досега не са обявили публично тази информация, за да не се пречи на разследването.
Досега компанията спазваше този свой ангажимент, но тъй като стана ясно, че медии Норвегия разполагат с подробности по случая и с цел да се избегнат спекулации по темата, считаме за необходимо да заявим, че става дума за подозрения за извършени икономически престъпления в мобилния оператор Globul, преди той да бъде придобит от Telenor. Обстоятелствата бяха разкрити след придобиването, в тях няма замесени служители на Telenor, или такива, които да а обект на разследването, е позицията на българския телеком.
Компанията обяснява 2-годишното забавяне с подаването на сигнала със сложността на процеса. Работата по откриването на икономическите престъпления, според Telenor са били „подробни и всеобхватни“, и в крайна сметка процесът е завършил с подаване на сигнал към компетентните органи.
Telenor е водеща телекомуникационна компания с 3.5 млн. активни потребители в България. Към края на септември 2016 г. услугите на компанията са достъпни за 99.92% от населението и на 97.15% от територията на страната, а 4G мрежата на Теленор покрива приблизително 76% от населението на страната. Telenor България е част от международната Telenor Group, която оперира в 13 държави в Европа и Азия и има 211 милиона абонати.