Директорът на компания за $2 млрд., който помага с доставките

Първоначално Уил Шу трябвало сам да прави доставки, но сега се включва, за да разбере какво мислят служители и клиенти

Снимка: Deliveroo
20:17 24.04.2018
Следващия път, когато поръчате храна за вкъщи или офиса, обърнете внимание на доставчика. Защото той може да се окаже "голяма работа".

Поне такъв е случаят в Deliveroo, където съоснователят и главен изпълнителен директор Уил Шу все още редовно доставя храна на клиенти близо до дома си в Нотинг Хил, Лондон.

Бивш инвестиционен банкер в Morgan Stanley, превърнал се в предприемач, той започва сам да прави доставки като необходимост за бизнеса, а днес този навик се е превърнал във важна част от стратегията на компанията, разказа Шу пред CNBC Make It в Сингапур.

"Първоначално нямах избор, трябваше да го правя", споделя Шу, като припомни осемте месеца след стартирането на компанията, когато е работил като доставчик заедно с партньора си и приятел от детството, Грег Орловски. Това било през 2013 година.

"Основахме компанията със собствени спестявания и нямаше как да не вършим сами работата", разказва той.

Но дори днес, 5 години по-късно, Шу все още излиза на доставки, поне веднъж на две седмици, въпреки че вече управлява компания, оценена на 2 милиарда долара.

"Аз все още правя доставки веднъж на две седмици. Човек наистина разбира какво мислят ресторантьорите, клиентите, шофьорите. Аз съм вършил всяка работа в компаниятаи  мисля, че това е безценен опит", обясни Шу.

"Никой не ме познава, така че винаги говоря с другите доставчици и научавам какво мога да подобря в бизнеса", признава предприемачът.

Това е важен фактор за Deliveroo, която наред с Uber е сред компаниите за споделени услуги, подложени на непрекъснат контрол относно техните отговорности като работодатели.

Въпреки че е директор на голяма международна компания, той не очаква клиентите да го разпознават и посрещат като звезда.

Американец от китайски произход, 38-годишният Шу твърди, че все още се радва на известна степен на анонимност, въпреки бързото международно разширяване на компанията в повече от 150 града в 12 страни.



"Научих един урок от практиката си  доставките - когато хората са глади, не искат да говорят с теб, и просто затварят вратата", споделя той.

Той няма нищо против. Шу признава, че е започнал бизнеса си Deliveroo, не за да стане известен предприемач, а просто за да задоволи страстта си - храната - и препоръчва на всички да следват този пример.

"Най-големият ми съвет е да направите нещо, което наистина и вълнува и интересува лично", казва Шу.

"Буквално, аз просто исках да създам компания, която да доставя великолепна храна бързо", казва той.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: храна | доставки | стартъп | Deliveroo | Уил Шу

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини