Почивките са най-търсената услуга в сайтовете за групово пазаруване

Увеличава се интересът към Гърция, Турция и Италия

Снимка: Economic.bg

Десислава Доламова е Мениджър на Отдел Туризъм в Грабо Медия“ АД. Тя отговаря за секция „Туризъм“ в сайта и за онлайн платформата за резервации в реално време Nastani.bg. Economic.bg разговаря с нея за развитието на платформата Grabo.bg, новите проекти на компанията и плановете за развитието им.


Разкажете ни за платформата Grabo.bg. От колко години оперира на българския пазар и какво постигна за този период?

Grabo.bg е на българския пазар от 2010 г. Когато възниква проектът е нещо изцяло ново за българския пазар – сайт за всякакви вид услуги и стоки с много голямо намаление. Потребителите го харесват много бързо и за една година набира голяма популярност в България. За 7 години сайтът е осъществил над 5,6 млн. продажби, като на месечна база над 60% от всички български потребители преминават през Grabo.bg.

Какъв тип услуги са най-търсени от българските потребители?

Търсени са услуги в сектор „Красота“, оферти, предлагани от ресторанти и най-вече почивки в сектор „Туризъм“, както в България, така и в чужбина. Това е най-търсеният ни сегменти и най-купуваната услуга от потребителите.

Кои са най-желаните дестинации в платформата?

Търсенето е на сезонен принцип. Последната година има страшно повишен интерес за съседните държави като Гърция, Турция и Сърбия. Италия също е много желана дестинация за екскурзии. При хотелското настаняване в България се предпочитат СПА почивките, СКИ курортите  през зимата и морски почивки през лятото. 

Цената ли е определяща при търсенето на почивка?

Бих казала съотношението между качество и цена. Хората търсят промоции, но гледат и рейтинга на хотелите, както и ревютата на сайта. Цената не е само и единствено водеща при избора на почивка.

Разкажете ни повече за платформата Nastani.bg.

Проектът стартира юни месец 2017 г. Nastani.bg е една иновативна и модерна платформа, която изцяло свързва хотелите с крайните потребители. Тя е онлайн резервационна система в реално време, т.е. когато потребителят влезе в сайта може да си избира дестинации и хотели и да резервира своето настаняване по всяко време, без да се налага да чака потвърждение. Резервирането става с няколко клика. Всички помещения в хотела са описани, както и удобствата и услугите, които се предлагат в хотела и това дали са безплатни или платени. Клиентът знае точно къде отива и какво го очаква. Платформата се отличава с това, че се избягват телефонни разговори и email комуникация между хотел и потребител. Хотелите си управляват свободните места и си залагат свободните стаи, които предлагат.

На какъв принцип работите с хотелите?

Сключваме договор с хотела и след това той сам си създава профил и го управлява. Хотелите получават резервациите в системата. Имаме и екип от администратори в Nastani.bg, които съдействат на служителите на хотела, когато се налага.

Колко хотела има в платформата?

Към момента имаме над 600 хотела. Те са само в България. Сайтът е преведен почти целия на гръцки език, за да може гърците да си купуват почивки в България. Следващият етап ще бъде да предложим на гръцки хотели да се включат в платформата и да се предлагат на българския пазар почивки в Гърция. Планираме да преведем сайта и на английски език, за да може хора от цял свят да резервират почивки в България.

Как ще стигнете до тези потребители?

С добър маркетинг, партньорства и изгодни цени. Ние работим с Триваго. Когато в тяхната платформа имаме  хотел на добра цена, хората ще си резервират. Самите хотели на моменти дават допълнителни отстъпки, особено когато остава малко време до даден период, за който има свободни стаи. Пазарът вече работи по този начин с гъвкави цени и промоции.

Какви са плановете ви за развитие в България?

В момента сме фокусирани да развием повече Nastani.bg. Искаме да вкараме възможно най-много български хотели, за да предложим повече разнообразие. В Грабо Медия работят над 70 човека, 40 от които са в Пловдив, а останалите са в други градове в страната. Планираме да разширим още екипа ни. Имаме и още един проект, който се казва Пътеводителят на България „Опознай.bg”. Той представлява каталог на забележителностите в страната, в който потребителите могат да видят над 8000 публикации за природа, култура, история, събития, маршрути, сгради, селски и еко туризъм, идеи за пътешествия и други. Него също искаме да развием още. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: интервю | Nastanibg | Grabobg | Десислава Доламова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини