10-те най-скъпи марки в света

Списание Forbes изготви класация на най-скъпите марки в света

4631 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова
Основната причина да се утвърдят търговските марки на пазара, е дългогодишното признание на потребителите. Според анализаторите на Forbes не е изненадващо, че когато избират дадени продукти, потребителите търсят познати търговски марки. Анализаторите са определили за най-скъпи търговските марки, които имат дългогодишна силна връзка с потребителите, както и висока финансова стойност.

1. Apple

Първо място в класацията за най-скъпи марки в света заема американската компания Apple, а брандът на марката към октомври 2012г. е оценен на 87.1 млн. долара, което я прави най-скъпата марка в света. Apple основана през 1976 г. в Калифорния.

2. Microsoft

Втората позиция за най-скъпа марка в света се заема от Microsoft, чиято стойност е 54.7 млн. долара. Най-известните продукти на компанията са операционна система Windows и пакетът от текстообработващи програми Microsoft Office.

3. Coca Cola

Най-разпознаваната и продавана напитка, предлагана по целия свят - Coca Cola се подрежда на трето място с 50.2 млн. долара стойност на марката.

4. IBM

Американската компания, която е най-големият доставчик на софтуер, хардуер и други комплексни услуги в областта на информационните технологии, е със стойност на марката 48.5 млн. долара.

5. Google

Най-известната търсачка в света е класирана на 5-то място със стойност на марката 37.6 млн. долара за 2012 г.

6. Intel

Известната най-вече с производство на микропроцесори и специализирани интегрални схеми компания Intel, се подрежда на  6-то място като най-скъпата марка в света със стойност 32.3 млн. долара.

7. McDonald’s

Седмата позиция е отредена за най-известната марка за бързо хранене в света със стойност 37.4 млн. долара.

8. General Electric

Най-големият производител на локомотиви, газови турбини, авиационни двигатели, медицинско оборудване и т.н., заема 8-мо място в класацията за най-скъпи марки със стойност на марката 33.7 млн. долара.

9. BMW

Германският производител на автомобили е най-скъпата автомобилна марка за 2012 г. със стойност на марката 26.3 млн. долара.

10. Cisco

Американската марка Cisco проектира и продава електроника за потребители мрежови комуникации и гласови технологии и услуги. Стойността на марката е 26.3 млн. долара.
Подкрепи Economic.bg