100-те най-скъпи марки в света
Пет от първите десет бранда в класацията на Interbrand са на технологични компании – Apple, Google, Microsoft, Samsung и Intel
Apple е най-скъпата марка в света. За първи път „Ябълката” оглави класацията Best Global Brands на Interbrand. Така технологичната компания измести дългогодишния лидер – Coca-Cola, който вече заема трето място.
Apple влиза в класацията на Interbrand през 2000 г., когато марката е оценена на 6,6 милиарда щатски долара. Днес стойността на бранда е над 98,3 милиарда долара - 15 пъти повече.
Веднага след Apple се нарежда Google с над 93 милиарда долара оценка на името и феноменален ръст от 34% спрямо 2012 г. Така Coca-Cola отива на трето място с оценка малко над 79 млрд. долара.
Прави впечатление, че пет от десетте най-скъпи марки в класацията са на технологични компании – Apple, Google, Microsoft, Samsung и Intel. IBM, която заема четвърта позиция, е оценена като марка, предлагаща бизнес услуги.
Марката Facebook, която присъства за втора година в класацията, се изкачва до 52-ро от 69-то място миналата година.
Вижте още кой попада в Топ 100 на най-скъпите марки:
|
|
|
|