Facebook засилва негативните емоции в хората
Ново проучване установи, че социалните мрежи правят хората нещастни
Ново социално проучване на Мичиганския университет установи, че използването на социалната мрежа Facebook може да намали удовлетвореността от личния живот на хората и да ги направи нещастни. В продължение на две седмици участниците в проучването са изпращали по пет SMS-а на ден с линк към анкета във Facebook, която е трябвало да посетят задължително, съобщи TechNews.
Изследователите от университета са оценявали състоянието на участниците според настроението им в даден момент, както и доколко те са доволни от живота въобще. Изследването показва, че с всяко следващо съобщение, настроението на участниците в експеримента се е влошавало. Те са попълнили анкета в началото на изследването и след приключването му. Резултатите показват, че във втората анкета оценката за личния живот, постиженията и положението в обществото е по-ниска отколкото в първата.
Интересен факт е, че установените закономерности не зависят от пола и възрастта на анкетирания, от популярността му, нито от броя на неговите приятели във Facebook, както и от самооценката и чувството за собствено достойнство.
Авторите на проучването опровергават тезата, че виртуалното общуване може да помогне на хората в някои сложни житейски ситуации. Резултатите показват, че социалните мрежи засилват негативните емоции и правят хората нещастни.