Facebook засилва негативните емоции в хората

Ново проучване установи, че социалните мрежи правят хората нещастни

20 ~ 1 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

Ново социално проучване на Мичиганския университет установи, че използването на социалната мрежа Facebook може да намали удовлетвореността от личния живот на хората и да ги направи нещастни. В продължение на две седмици участниците в проучването са изпращали по пет SMS-а на ден с линк към анкета във Facebook, която е трябвало да посетят задължително, съобщи TechNews.

Изследователите от университета са оценявали състоянието на участниците според настроението им в даден момент, както и доколко те са доволни от живота въобще. Изследването показва, че с всяко следващо съобщение, настроението на участниците в експеримента се е влошавало. Те са попълнили анкета в началото на изследването и след приключването му. Резултатите показват, че във втората анкета оценката за личния живот, постиженията и положението в обществото е по-ниска отколкото в първата.

Интересен факт е, че установените закономерности не зависят от пола и възрастта на анкетирания, от  популярността му, нито от броя на неговите приятели във Facebook, както и от самооценката и чувството за собствено достойнство.

Авторите на проучването опровергават тезата, че виртуалното общуване може да помогне на хората в някои сложни житейски ситуации. Резултатите показват, че социалните мрежи засилват негативните емоции и правят хората нещастни.

Подкрепи Economic.bg