Amazon с най-голяма загуба от 2012 г.
Акциите на компанията се сринаха с над 11%

Amazon обяви най-голямата си загуба от 2012 г. насам, пише Bloomberg. Лошите резултати се дължат на ръста в инвестициите в нови дистрибуционни центрове и оборудване, на фона на забавяне в бизнеса с облачни изчислителни услуги.
Най-големият онлайн търговец отчете загуба от 126 млн. щатски долара за второто тримесечие. Сумата е значително по-голяма от очакваните приблизително 67 млн. и от стойността за същия период на 2013 г. - 7 млн. долара. Ръстът в оперативните разходи от 24% до 19,4 млрд. долара, изпреварва ръста в продажбите - 23% до 19,3 млрд. долара.
Компанията започна да трупа загуби от 2012 г., прекъсвайки почти десетилетие на последователни положителни резултати. Главният изпълнителен директор Джеф Безос предприе стратегия за значително увеличаване на инвестициите с цел завземане на по-добри пазарни позиции и спечелване доверието на потребителите. Действията нанесоха удар върху конкуренти като книжарници, магазини за електроника и др., но вероятно ще се окажат твърде скъпи за Amazon.
От друга страна, приходите от предоставяне на изчислителни услуги за други компании страдат от своеобразната ценова война в сектора. Основни конкуренти на Amazon са гиганти като Google и Microsoft.
Акциите на онлайн търговеца се сринаха с 11,5% след обявяването на новината и при затварянето на търговията се оценяваха на 358,61 долара за брой. От началото на годината Amazon е загубила 10% от капитализацията си.