Apple придоби компания, анализираща трафика в социалните мрежи
Topsy дава възможност на потребителите си да анализират туитове и да измерват успеха на дадена кампания, хаштаг или съобщение, а сделката се оценява на 200 млн. щатски долара
Американският гигант Apple потвърди, че е заплатил 200 млн. щатски долара за с компанията Topsy, която от години разработва инструменти, които помагат за следенето на публикациите и трафика в Twitter, съобщава Wall Street Journal.
Topsy дава възможност на потребителите си да анализират туитове и да измерват успеха на дадена кампания, хаштаг или съобщение. През септември компанията пусна и възможността за търсене в целия архив на Twitter. Чрез Topsy може дори да бъде проследено колко често даден термин бива използван в публикация и кой точно прави тази публикация.
Apple официално потвърди сделката пред Wall Street Journal, но отказа да коментира мотивите си. „От време на време Apple купува малки технологични компании и не обсъждаме причините за това, нито споделяме плановете си“, заявиха представители на компанията от Купертино.
Наскоро Apple придоби и израелската компания PrimeSense, разработваща чипове и софтуер, специализиран в 3D технологиите за отчитане на движение. Подробностите около сключването на сделката не бяха обвинени, а според някои информационни агенции стойността на сделката е около 360 млн. долара.