БДЖ „Пътнически превози” в тежко състояние
Причината е банкова гаранция, заради която субсидиите към компанията намаляват
Следващият месец БДЖ „Пътнически превози” ще е в тежко състояние. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред бТВ. Той обясни, че причината е банкова гаранция, заради която субсидиите към компанията намаляват. Според него договорът се е активирал механично, тъй като, когато е подписван е била една компания, която в момента е разделена. По-голямата част от средствата са изразходвани от Национална компания „Железопътна инфраструктура”, обясни Московски.
Той обясни, че се съмнява да се стигне до момент, в който няма да може да се плащат заплати на служителите на компанията. Московски обясни, че ще постави въпроса в сряда на заседанието на кабинета.
По думите му тази година повече съкращения на служители, от договореното през декември, няма да има. Допълнително ще се коментира за следващата година, но това ще е въпрос на преговори.
Относно кражбата на гориво, за което бяха обвинени членове на синдикатите, министърът посочи, че е факт, че всички задържани са членове на синдиката.
„Когато хората бяха заловени, дори телефонно обаждане не получих от тях, синдикатите не се разграничиха от крадците. Те вероятно чакат съдът да се произнесе”, каза Московски.
По думите му, за да се избегнат подобни случаи, са инсталирани джи пи ес устройства по локомотивите, правят се внезапни нощни проверки, контролът е завишен.
Министърът коментира още, че планът за преминаване от аналогов към цифров сигнал е 5-годишен. Сумата не е каквато беше разпространена – 300 млн., а около 120 млн.,които са разпределени за този период, посочи Московски. Според него не е проблем държавата да осигури тези средства.
По думите му това е алтернатива и конкуренция на кабелните и сателитни оператори. През една честота сега се гледа 1 програма, а с цифровизацията ще има възможност за няколко на брой програми. За хората това ще е безплатно.
В първия етап на цифровизацията са предвидени 12 програми, във втория етап – до 40. По думите му в това отношение страната ни е най-изостанала заедно с Гърция и Румъния.