Базата на е-управлението отнела по-малко от година
Оттук нататък общините и министерствата трябва да положат най-много усилия, за да предлагат електронни услуги, каза министърът
Базата на електронното управление е създадена за по-малко от година с работата по два проекта на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, финансирани от Оперативна програма "Административен капацитет". Това отчете министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на коференция в курортен комплекс "Боровец", предаде пресцентъра на ведомството.
Министърът представи дейностите на проограмата „Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство”. Проектът е на стойност близо 12 милиона лева и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС.
"Оттук нататък общините и министерствата трябва да положат най-много усилия, за да предлагат електронни услуги", каза министър Московски.
Зам.-министърът Валери Борисов подчерта, че са изградени от най-важните системи за стартиране на електронното управление в действие. Той даде пример с представянето пред всяка администрация с лична карта, която съдържа ЕГН. В интернет, част от потребителите на услуги ползват електронен подпис, който обаче от гледна точка на сигурност не трябва да съдържа ЕГН. Тук е мястото на електронната идентичност, която не съдържа лумични данни, а само код, посочи Валери Борисов. По димуте му, това прави картата много сигурна, защото информацията за кода се пази само в институцията, която издава картата, а пък ПИН-кодът се знае само от притежателя.
Друг важен резултат е системата за онлайн референдуми, която е част правителствения портал за електронни услуги. Чрез тази система граждани, бизнес и неправителствени организации, както и експерти в държавните институции, могат реално да си сътрудничат при формулирането на политиките и разработването на законите, допълни Борисов.