Disney ограничава рекламата на лошата храна
Това е опит на компанията адресира загрижеността си към ролята на развлечения в детското затлъстяване
Компанията Walt Disney планира да обяви във вторник, че всички продукти, рекламирани в телевизионните канали, ориентирани към децата, ще трябва да отговарят на нови норми за хранителни стандарти, съобщава NY Times. Това е опит на компанията адресира загрижеността си към ролята на развлечения в детското затлъстяване.
Инициативата, която Disney планира, се разпростира и към други области. Например, Disney ще намали количеството на натрий от 25% в 12 милиона детски ястия, които ежегодно се поднасят в тематичните им паркове, както и да създаде това, което нарича забавни съобщения за обществени услуги, които насърчават децата към упражнения и здравословно хранене.
Този ход е последваща стъпка и на планът от миналата седмица на Ню Йорк, да се забрани продажбата на големи газирани напитки и други подсладени течности на фона на нарастващата загриженост за детското затлъстяване в Америка.
От Disney заявяват, че за приемането на новите стандарти за реклама, голяма роля играят и препоръките от федералните регулаторни органи, предложени миналата година. Те са насочени към това да накарат хранително-вкусовата промишленост да преразгледа начина, по който се продават неща, като зърнени храни, хляб и закуски, на деца.