Дрехите на модерните млади
Abercrombie & Fitch стартира като фирма за спортни стоки, а днес е синоним за лукс и стил
Историята на Abercrombie & Fitch започва през деветнадесети век и се простира над 120 години назад. Още през далечната 1892 Дейвид Абъркромби основана A&F като луксозен магазин за спортни стоки в САЩ. Компанията сформира партньорство с Езра Фитч, заради което продължава и експанзията й до 21-ви век.
Сред хората, пазарували от ранните години на компанията, има и видни имена като тези на Теди Рузвелт, Амелия Ерхарт, Грета Гарбо, Катрин Хепбърн, Джон Стайнбек, Джон Ф. Кенеди и Дуайт Айзенхауер. Компанията първоначално е създадена като Abercrombie Co. от Дейвид Абъркомби на 4 юни 1892 г. в малък магазин в центъра на Манхатън, Ню Йорк. Малко по-късно, след като марката за дрехи бързо намира популярност, магазинът се премества и в по-големите квартали. През 1904 г. фамилията на известен адвокат и голям почитател на дрехите Езра Фич е добавена към Abercrombie, така че официалното име става Abercrombie & Fitch Co.
Партньорството между Abercrombie и Fitch обаче не завършва щастливо. Двамата мъже са с различни виждания за бъдещето на А&F и често имат разногласия, въпреки че дружеството продължава да просперира. Fitch иска разширяването на компанията и за по-широката публика, докато Abercrombie настоява тя да запази фокуса си. В резултат на това Abercrombie продава своя дял в компанията на Fitch.
През 1909 г. Abercrombie & Fitch Co. изпраща над 50 хиляди копия от каталога си, съдържащ 456 страници, до хора по целия свят (зашеметяващо скъпа акция по онова време.) Цената на пратките почти довежда компанията до банкрут, но идеята се оказва печеливша скоро след това. Брандът става един от лидерите на пазара за подобни стоки. През 1928 година Фич напуска компанията и я продава на доведения си брат Джеймс Коб, под чието ръководство тя започва да се разраства още по-стремглаво.
Oshman's, разпространител на спортни стоки, купува Abercrombie & Fitch през 1978 г. за 1,5 млн. долара. Той обаче не успява да разработи уникална визия за компанията и заради това я препродава на Limited Brands, с което започва и новата ера на луксозния магазин за спортни стоки.
Abercrombie & Fitch излиза на стоковата борса в Ню Йорк през 1996 година с първоначална цена от 16 долара за акция. В момента стойността й е 36.76 щатски долара, но компанията постига пиков момент от 82.65 през май 2007 година. След началото на финансовата криза стойността на акциите достига до рекордно ниско ниво от 17.85 щатски долара.
Mагазинът за спортно елегантни дрехи отвори врати и в Европа на култовата улица Savile Row, прочута с бутиковите си шивашки ателиета. По този повод бизнесменът Марк Остън коментира, че влизайки в магазина на фирмата в богаташкия квартал Мейфеър той възкликва: „ Бях ужасен, че британските тийнейджъри са готови да платят двойно повече, отколкото връстниците им в САЩ, за едни и същи стоки. Печалбата, която Abercrombie & Fitch ще получат в нашата страна, е наистина фантастична!".
В момента Abercrombie & Fitch има филиали в страни като Франция, Италия, Испания, Германия и дори Япония, Пуерто Рико и Сингапур. Компанията навлиза в XXI век като шестият по популярност бранд сред тийнейджърите, изпреварвайки дори Nintendo и Levi's.
Голяма част от успеха на компанията се дължи на бруталната рекламна кампания, която накара хиляди младежи на Острова да повярват, че това е бранд, без който животът не си струва.
Голям принос за успеха на марката имат и винаги провокативните реклами с доста разголени модели.
Символът
Символ на всеки панталон или пуловер на марката е благородният елен, който кротко съжителства с рекламният слоган „Лукс в ежедневието”. Защото покупката на дреха или аксесоар от Abercrombie & Fitch се счита не просто за поредната дреха за гардероба, а има смисъл на определен начин на живот, характерен за енергични, независими и секси момичета и момчета. С дрехите на легендарната марка те се чувстват еднакво добре както по време на джогинг, така и в изискан ресторант.
Днес всички стоки се продават и от фирмения сайт на компанията по Интернет. Твърди се, че заради висококачествените материали, от които се произвеждат дрехите на марката, клиентите на Abercrombie & Fitch са хора, които разбират от мода и притежават отлично чувство за стил.
Младежката линия на фирмата предлага всичко необходимо за самочувствието на младия човек – дънки, ризи, трикотаж, аксесоари, обувки и парфюми. Тя е направена от естествени материали, дава усещане за свобода и комфорт, дрехите са удивително меки и в тях човек се чувства не просто удобно, а уютно.
Щампи, шевове и необикновени дизайнерски украси отличават дрехите с тази марка, а възможността да бъдат комбинирани с почти всички останали дрехи от гардероба ги превръщат в предпочитаната – макар и скъпа – марка не само Отвъд Океана, но и в Европа и Япония. Най-голяма популярност модната линия има сред студентите, за които дизайнерите на Abercrombie & Fitch работят неуморно.