EK откри проблеми на Google с личните данни
Компанията трябва да опише подробно намеренията си и методите си за комбиниране на данните, събрани от различните услуги
Органите за защита на личните данни в Европейския съюз са открили правни проблеми в новите правила на Google за начина на действие с тях и искат американската компания да направи промени, сочи писмо на мнозинство от националните регулатори, цитирано от Ройтерс.
Документът, в който все пак подходът на Google за събиране на личните данни на потребителите не е определен като незаконен, се появява след 9-месечно разследване, оглавено от френската Национална комисия за информация и осъществено в полза на регулаторните органи в ЕС.
Google трябва да опише подробно намеренията си и методите си за комбиниране на данните, събрани от различните услуги, както и да поиска от потребителите изричното им съгласие, когато свързва отделните данни за едно и също лице, се посочва в писмото на регулаторните органи на 24 от 27-те държави-членки на ЕС без Гърция, Румъния и Литва, но с тези на Хърватска и Лихтенщайн, до американската компания.
„Комбинирането на лични данни в толкова голям мащаб създава високи рискове за личния живот на потребителите", се подчертава в документа. „Следователно Google трябва да промени практиките си, когато комбинира данни от различните услуги за тази цел", се добавя там.
През февруари от френската комисия уведомиха Google, че ще проведат общоевропейско разследване на новата политика за личните данни на американската компания и ще изпратят въпросите си до средата на март.
Според новата си система, въведена през март, Google обедини 60 политики за защита на личните данни в една и започна да трупа на едно място данните, получени от потребителите в отделните услуги, които предлага, включително в YouTube, Gmail и социалната мрежа Google+.
Отговорът на американската компания до комисията, изложен на 94 страници, е бил оценен от регулаторните органи като незадоволителен.
Те описват подробно 12 „практически препоръки", които Google трябва да приложи, за да сложи в ред правилата си за съхранение на личните данни. Първите 5 от тях изискваха компанията да предоставя на потребителите повече информация за това как ще бъдат използвани личната информация за тях и проследяването на действията им в мрежата, като специално внимание бе отделено на данните за установяване на местоположението им и данните за кредитните им карти.
От Ройтерс не са успели да открият представител на компанията за коментар по писмото на регулаторните органи на страните от ЕС.