Френско кафене таксува допълнително грубите клиенти
Petite Syrah въведе политика на сваляне на цената при добри обноски от страна на клиентите
Казано е, че добрите обноски са безплатни, но за някои клиенти могат да донесат и пари. Кафене в Ница, Франция въведе политика на сваляне на цената на кафето при добри обноски от страна на клиентит, пише британското издание DailyMail.
Petite Syrah таксува по 7 евро за кафе, но вълшебната дума "моля" сваля цената му до 4,25 евро. Ако клиентите искат още по-голяма отстъпка, те трябва да използват думите "добър ден, едно кафе, моля" и така цената пада до 1,40 евро.
Фабрис Пепино, мениджър на Petite Syrah, коментира, че новата система на ценообразуване е изложена както за клиенти, така и за персонала и се спазва стриктно.
"Всичко започна като на шега, защото по обяд хората идват в кафенето от работа под много стрес и понякога са груби със служителите, когато си поръчат кафе. Именно това ме мотивира" обяснява той. Пепино добавя, че забелязва съществена разлика в поведението на своите клиенти.
Французите са добре известни със своята любов към любезностите, като дори имат два варианта за думата "Вие" в зависимост от това колко учтив иска да бъде говорещият със събеседника си (б.а. на английски има само един вариант за обръщение - you).