Heineken спечели битката за азиатската Tiger
Холандската пивоварна компания си осигури пряк достъп до разрастващите се пазари на пиво в Китай, Индонезия, Малайзия и Тайланд
Heineken си е осигурил пълен контрол над известната предимно в Азия бира Tiger след сключване на сделка за 6.4 млрд. долара. С това се сложи край на продължилата два месеца битка на холанската компания за осигуряване на по-голямо влияние на бързо разрастващия се азиатски пазар, съобщава Reuters.
Съперничеството се водеше между Heineken и компании, свързани с тайландския милиардер Чароен Ширивадханабхакди. В крайна сметка акционерите на конгломерата Fraser & Neave са одобрили днес продажбата на производителя Asia Pacific Breweries на Heineken.
Heineken вече притежават 56% от APB, след като предложи 5,6 милиарда сингапурски долара (3,5 млрд. евро) за акции, притежавани от основните акционери - F&N. Ширивадханабхакди, който е основен акционер във F&N, месеци наред опитваше да блокира сделката.
След придобиването на APB холандските производители ще получат достъп до обещаващите пазари на Китай, Индонезия, Малайзия, Тайланд, Виетнам и Камбоджа.