Износът на вино нараства
Най-големите пазари са Русия, Полша, Германия и Чехия
Макар процентът на повишение на продажбите на вино в чужбина да е едва 8 %, ние в Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) и винопроизводителите сме на мнение, че има една благоприятна тенденция за нарастване в износа на български вина. Това каза пред Радио „Фокус” д-р Димитър Гайдарски, главен директор на главна дирекция „Контрол в лозаро-винарския сектор” към ИАЛВ.
Министърът на земеделието и храните ежегодно изнася доклад за състоянието на лозаро-винарския сектор. „В доклада за 2011 година е посочено, че има нарастване с 8% в износа на български вина”, поясни д-р Гайдарски.
„Тази година, вероятно, ще има малко по-ниски добиви на грозде, тъй като климатичните условия са малко неблагоприятни, но се очаква винопроизводителите да претърпят загуби”, каза той. Д-р Гайдарски каза, че българските производители участват ежегодно на всички големи изложения на вина и търсят нови пазари.
„Има една тенденция за увеличаване на износа към Корейската народнодемократична република”, добави той и поясни, че най-големият пазар на български вина в момента е Русия, на второ място е Полша, следвана от Германия и Чехия.
„Като цяло не се забелязва разделение на вина, предпочитани в чужбина и у нас. Колкото до това дали в световен мащаб се предпочита червено или бяло вино - това зависи от модата. В момента се предпочита бялото вино, но има тенденция това да се промени в полза на червеното, тъй като то съдържа едно вещество - антиоксидант, което влияе върху стареенето и други окислителни процеси в организма”, каза още д-р Димитър Гайдарски.