Конгресният туризъм е с най-високата добавена стойност

Сегментът се нуждае от специални условия и дългосрочна стратегия, категоричен е Бранимир Ботев

160 ~ 1 мин. четене
Автор: Силвия Георгиева

Конгресният туризъм носи най-високата добавена стойност в бранша. Това каза зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев, който е с ресор туризъм, по време на среща на Българската организация за конгресен туризъм със световни топ мениджъри в бранша.

Според Бранимир Ботев конгресният туризъм се нуждае от специални условия и дългосрочна стратегия. "Освен източник на печалби, той е носител на сериозен положителен имидж. Страната ни има потенциал за неговото развитие, но за това трябва да се работи дълго и сериозно", добави Ботев.

Членът на борда на директорите на Българската организация за конгресен туризъм Поли Карастоянова изрази очакванията си България да се върне на картата на световния конгресен туризъм. "Имаме уверението на държавата, че през 2014 г. ще можем да се включим за национална реклама и участие в календара на събитията на най-престижните изложения - IMEX във Франкфурт, CONFEX в Лондон и EIBTM в Барселона", коментира Карастоянова.

Изготвянето на туристически бранд на България е сериозен проблем и би могло да навреди на разпознаваемостта на страната. Към това трябва да се добави и слабата реклама. "Нека обърнем логиката. Нека не ние, чиновниците да казваме какъв трябва да бъде брандът, а вие, които сте от бизнеса. Ние трябва да създаваме правилата на играта, а бизнесът да вкарва головете", каза още Бранимир Ботев.

Подкрепи Economic.bg